Voor wellness ga je naar Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
In Lázně Bělohrad is sinds vorig jaar een nieuw ****kuurhotel "Tree of life" geopend.
Het is meer op de wellness en ontspanning gericht. Er is nu een actie om voor 3990Kč een 3-daags All Inclusive arrangement te bestellen. Dit is 50% korting op de normale prijs.
Voor de kuurreis die ik in het najaar maak, gebruiken we de gewone oude hotels, want de nieuwe is voor een 3-weekse kuurreis niet te betalen.:slik:

*edit* er is ook een 2-daagse test mogelijk.
 
We hebben hier vorig jaar geinformeerd, de parkeerplaatsen waren nog in aanbouw. Zag er piekobello uit en inderdaad vooral gericht op Welness. Het personeel in 3-delig kostuum.....we hebben het maar opgeschoven naar een andere keer:fluit:.
 
Heel goed Freddy. Kuren is inderdaad heel wat anders en gaat vaak ook niet in enkele dagen of dagdelen. Daar moet je toch wel een week of soms zelfs een aantal weken voor uittrekken en sta je onder deskundige medische begeleiding.

Maar wellness in een kuuroord is natuurlijk een mooie combinatie en niet iedereen heeft een ¨kuur¨ nodig, maar wil wel genieten van het heerlijke water, massage, sauna`s etc. Dat kan dus nu mooi met zo`n arrangement.
 
Hallo allemaal, ik ga met mijn vriendin en nog een stel naar Tsjechië, en de dames willen graag een dagje naar een welness centre, wie weet het er een goeie in de buurt van Karlsbad?
 
Karlovy Vary (Karlsbad) is van oudsher een bekend kuuroord. Dus wellnesscentra kun je daar wel vinden. Ook in de buurt Marianske Lazne. Ook een bekend kuuroord. Veel plezier daar. Karlovy Vary is ook een heel mooie stad trouwens.
 
Hoe heb je ze nou al die jaren niet kunnen zien, is wel een prestatie!

Ik zou een van de oudere nemen, die hebben het meeste sfeer. Al die moderne wellnesscentra zijn meestal van die crematoria voor mensen die nog een paar jaar mee willen.
Goethe kwam volgens mij op de Aberg en Emmanuel Kant ook. Waar Mozart en Napoleon uithingen weet ik niet.

Veel mensen zweren overigens bij de plaatselijke Becherovkakuur: week lang Becherovka drinken, dan stoppen en na een helse kater voel je je daarna als herboren. Maar dat is persoonlijk.
 

Ad Verschoor

Donateur


Als ik van vrienden hoor dat zij in Tsjechië geweest zijn heeft dit meestal twee redenen: Of ze willen een vakantie met erg goedkoop bier, of ze houden van mountainbiken en sportieve dingen zoals raften. Ik heb echter nog niemand uit mijn kennissenkring gehoord over dat ze naar Tsjechië gingen voor wellness. Terwijl dát ook een goede reden is om het Oost-Europese land te bezoeken.

Thermale baden en modderpakkingen
Sauna’s, massages en beauty-behandelingen zijn slechts een greep uit het assortiment dat Tsjechië voor je heeft op het gebied van wellness. Er zijn in Tsjechië honderden thermale baden en maar liefst 37 ‘Spa-steden.’ Ook een complete modderpakking kun je op veel plaatsen krijgen. Er zijn zelfs plaatsen waar je in bier kunt badderen (gebruik deze als je vriend/man ‘niks heeft met’ wellness, zelfs mannen kunnen dit niet afslaan!)!

Traditie van wellness
Tsjechië heeft een traditie van kuur en wellness van zo’n 200 jaar. Van oorsprong is wellness een Romeinse aangelegenheid, het werd voornamelijk bedoeld voor soldaten om zich te wassen. Later is de ontspanning een belangrijkere rol gaan spelen.

Zoekmachine voor wellness in Tsjechië
Op de Engelstalige website jedemedolazni.cz kun je per regio in Tsjechië zien wat er allemaal te beleven is op het gebied van wellness.

Niet alleen goedkoop bier
Een ding lijkt zeker: voortaan zal ik vrienden niet alleen horen over het goedkope bier en de sportieve inspanningen in de heuvelachtige gebieden, maar ook over hoe ze na zo’n inspanning ook de tijd hebben genomen om lekker in bad te gaan of gescrubt te worden.
Ben jij al eens speciaal naar Tsjechië geweest voor de wellness? Wat zijn jouw favoriete behandelingen?

Overgenomen van: Travel.blog.nl
 
Nee, ik ben er niet speciaal voor naar Tsjechie gegaan.
Wel een aantal keren naar Kalovy Vary geweest om naar een kuuroord gegaan.
Laatste jaren niet meer geweest: te duur geworden.
Prijzen slaan nergens op.
Terwijl in feite het een feest moet zijn om mijn mooie lichaam te masseren........voor niets.
 

Ad Verschoor

Donateur
In Tsjechië geniet je in een bad van bier terwijl je zelf drinkt

In Tsjechië beweert men dat het al sinds de Middeleeuwen bewezen is dat baden in bier gezond is voor je lichaam en dus openden de Tsjechen een Beer Spa in Praag.

http://nl.metrotime.be/2014/10/27/m...e-in-een-bad-van-bier-terwijl-je-zelf-drinkt/


In het opmerkelijke wellnesscenter duiken de gasten in een bad gevuld met alle natuurlijke ingrediënten die je in bier kan vinden. Het bad bestaat uit onder andere hop, gerst en gist en borrelt aan een constante temperatuur van 37 graden Celsius. Het borrelen bevordert de ‘ontbinding van ingrediënten’, het vrijgeven van vitaminen, koolhydraten en eiwitten, beweert het bedrijf op de website.

Tijdens een bad van 30 minuten kunnen spa-gangers à volonté van het zelf gebrouwen bier van Bernard genieten dat ze kunnen consumeren in het bad zelf. Daarna krijgen ze nog een ontspannende sessie op een verwarmd bed of een massage van 20 minuten.

1414329700812_wps_8_Pictured_Friends_enjoy_th.jpg


1414329609010_wps_5_Pictured_Beer_loving_girl.jpg


Bron:metrotime.be
 
Bovenaan