Voor het eerst naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal, ik ben redelijk nieuw hier. Mijn man en ik gaan voor de 5e keer op vakantie in Tsjechië. Dit jaar gaan we voor 2 weken (vanaf 4 september) en zijn op zoek naar een huis aan de bosrand met uitzicht, het liefst in de buurt van het Kokorinsko natuurgebied. We hebben ook een Tsjechoslowaakse Wolfhond bij ons, dus het liefst met een omheinde tuin. We zijn echte natuurliefhebbers, een vakantiehuis in bijvoorbeeld een toeristisch gebied (zoals het Doksy meer) zouden wij niet fijn vinden. We houden wel van kastelen enz. Vorig jaar zaten we in Skokovy in het Boheemse Paradijs. Prachtig, maar dit jaar willen we iets anders.
Wie weet er een betaalbaar vakantiehuis voor ons, wie geeft ons tips?
 
Een Keltische munt zou je vakantie natuurlijk helemaal afmaken, maar je hebt iets gevonden en daar gaat het om. Ja, ik heb een aantal metaaldetectors. Mijn eerste vakantie in Tsjechie was om te zoeken en we zijn toen met 3 personen erop uit gegaan en met de eigenaar van het pension om toestemming te vragen. En omdat ik er regelmatig mijn vriendin bezoek kan ik er ook regelmatig zoeken.
 
Ik vind zo'n beetje hetzelfde als in Nederland, munten, gespen, knopen, kogels enz. Alleen vind je in Nederland sneller iets bijvoorbeeld uit de 17e eeuw. Misschien omdat het hier wat dichter bevolkt was dan op de plek waar ik zoek in Tsjechie. Ik zit vlakbij Nachod, erg mooie omgeving en daar komt ook een lekker biertje vandaan :-)
 
Bovenaan