Voor het eerst naar Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal, wij gaan a.s. zaterdag voor het eerst met ons gezin naar Tsjechie. Best wel spannend. Onze hobby's zijn wandelen in de natuur, vissen, schatzoeken met metaaldetector en mountainbiken. We gaan zien wat het gaat worden...

Gerard
 
Voor het eerst naar Tsjechië

Hallo,

Wij gaan over ca. 2 weken ook voor het eerst naar Tsjechië. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen met onze 3 kinderen (13, 11 en 7 jaar).

Het is iets langer rijden als Limburg, waar we de laatste jaren naar toe zijn geweest.
Qua activiteiten heb ik veel gelezen op de site www.vakantietsjechie.cz die ik via dit forum heb gevonden en ook door een forum lid wordt onderhouden.
Ik weet niet of dit ook een beetje bij jullie in de buurt is, maar ik heb er in ieder geval al aardig wat "voorpret" door gehad en de vakantie begint nu echt te kriebelen. Nog even geduld....
 
Hallo Freddy,

Wij hebben een huisje gehuurd in Horni Brusnice, vlakbij Dvur Králové (als ik het zo goed schrijf).

Ik spreek overigens geen woord Tsjechisch, maar wel Engels en Duits. Kun je met deze talen goed terecht.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Als jullie daar zitten dan zal je zeker veel vinden in de door jou aangehaalde link, de website van clowntje. Ga ook eens langs bij forumlid nancy in Dolni Brusnice, het buurdorp is net om de hoek. ;) Kijk ook eens op hun Nederlandstalige website en kijk wat voor activiteiten daar allemaal georganiseerd worden. http://www.hotelpodzvicinou.nl/

Met Engels en Duits zal je zeker voldoende hebben om niet te verhongeren. :stout:
 
Bedankt voor je reactie. Je foto impressie ziet er trouwens prachtig uit!

De website van het hotel is opgeslagen :top:.
Ik zag via google maps dat we overigens meer in de buurt van Dolni Brusnice zitten dan Horni Brusnice, dus dit hotel kan nooit heel ver van ons vandaan zijn. Kunnen we bij Nancy op de koffie :koffie:
 
Rijden via polen

Hallo ik zag dat jullie ook naar splinderuv mlyn gaan. Wij gaan daar ook naar toe over een weekje. Nou zat ik een beetje te kijken hoe ik het beste kan tijden. Google maps gaf aan dat ik beter via Polen kan rijden. Mijn vraag is: is dit wel zo verstandig. Ik heb het niet zo op Polen. Je hoort er soms zulke rare verhalen over.

greetz
 
Hallo ik zag dat jullie ook naar splinderuv mlyn gaan. Wij gaan daar ook naar toe over een weekje. Nou zat ik een beetje te kijken hoe ik het beste kan tijden. Google maps gaf aan dat ik beter via Polen kan rijden. Mijn vraag is: is dit wel zo verstandig. Ik heb het niet zo op Polen. Je hoort er soms zulke rare verhalen over.

greetz

Kijk eens bij: routes-naar-de-wintersportgebieden-reuzengebergte



 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het even snel doorgelezen en het is dus wel aan te raden om via Polen te rijden. Hoe zit het daar eigelijk met de wegen> zijn die nog een beetje begaanbaar of is het 1 grote gatenkaas. Het zal miss wel op het forum staan maar ben nieuw hier en heb het forum al diverse malen door gespit maar ben hier weinig onderwerpen over tegen gekomen. Die gaan over rijden via polen.

Greetz.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het even snel doorgelezen en het is dus wel aan te raden om via Polen te rijden. Hoe zit het daar eigelijk met de wegen> zijn die nog een beetje begaanbaar of is het 1 grote gatenkaas. Het zal miss wel op het forum staan maar ben nieuw hier en heb het forum al diverse malen door gespit maar ben hier weinig onderwerpen over tegen gekomen. Die gaan over rijden via polen.

Greetz.

Je weet eigenlijk niet eens dat je in Polen bent hoor , het is maar 1 a 2 km dan ben je ineens in Tsjechië.
 
wij zijn inmiddels terug van een fantastisch vakantie in Spindleruv Mlyn. Inderdaad een paar kilometer door Polen maar dat is geen enkel probleem. Eerste deel van Tsjechie was best wel een slechte weg. Verder geen probleem.
 
Bovenaan