Voetganger door agent beschoten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik wil me niet met een eerdere topic over de Tsjechische politie bemoeien, maar ik las onderstaand bericht in de Telegraaf:

Voetganger beschoten na negeren rood licht

AMSTERDAM - Oversteken als het verkeerslicht op rood staat kan gevaarlijk zijn. Een voetganger in de Tsjechische stad <font color="red">Plzen</font> realiseert zich dat nu ook. De man stak maandag een drukke weg over terwijl het licht nog op rood stond. Een agent die het zag gebeuren ontstak in woede en opende het vuur.

Volgens de krant Pravo schoot de agent eerst in de lucht. Toen de voetganger niet reageerde, schoot hij tweemaal gericht. De voetganger werd niet geraakt. Een van de kogels trof een passerende auto. Het ministerie van binnenlandse zaken onderzoekt de zaak, zei een woordvoerder dinsdag.

-------
TV-Nova had een gesprek met de bestuurder van de beschoten auto.
 
En om aan te tonen, dat crimineel gedrag bij de politie niet typisch Tsjechisch is (of hoeft te zijn):

Politieman aangehouden wegens zware mishandeling

VENLO - Een 39-jarige politieman in <font color="red">Venlo </font> is maandag aangehouden en geschorst. Hij wordt verdacht van het plegen van strafbare feiten, waaronder poging tot zware mishandeling en openlijke geweldpleging, meldde het regiokorps Limburg Noord dinsdag.
De man is in verzekering gesteld. Hij zou de strafbare feiten volgens een woordvoerder van de politie buiten diensttijd hebben gepleegd. Politie en justitie zijn begonnen met een strafrechtelijk en een disciplinair onderzoek.

Bron: Telegraaf
 
Rudolf schreef:
Voetganger beschoten na negeren rood licht
Toch valt hier iets voor te zeggen. Niet in discussie gaan, gelijk afschieten die handel. Dan is het snel afgelopen met de normvervaging.
laugh.gif


PS. Wel zonde van die mooie Skoda, maar da's een kwestie van veel oefenen...
 
Tjonge hier word ik niet vrolijk van.

Zal me zometeen in Tsjechië keurig aan de regels houden en dekking zoeken als ik iemand door rood zie lopen of rijden
58.gif
 
natuurlijk is het niet typisch tsjechisch..... . maar die voetganger zal het wel weer zelf uitgelokt hebben zeker,khoor de commentaren al weer komen...
crazy.gif
 
Het is de tendens dat het in het algemeen slechter gaat met de gevestigde orde; niet alleen bij de politie, maar ook als je tegenwoordig als passagier in een vliegtuig stapt!
Het volgende verhaal komt van NOS/Teletekst van 21-7:

Een ontevreden passagier heeft een aanklacht ingediend tegen de russische vliegmaatschappij Aeroflot.
De man was door enkele dronken bemanningsleden in elkaar geslagen. Na de landing moest hij zich in het ziekenhuis laten behandelen aan o.a. een blauw oog.


Het incident deed zich voor op een binnenlandse vlucht van Moskou naar de stad Nizjnevartovsk in Siberie, waar de wolven nog achter de trojka aanrennen.

Ook andere passagiers beklaagden zich over de beschonken bemanning. De helft van het eten belandde op de grond. Bij het verlaten van het vliegtuig moesten de passagiers zich een weg banen door het binnenpad, dat bezaaid lag met etensresten en bestek.
 
Misschien was het rode licht wel waar de agent op mikte, hij ontstak toch in woede?............
mad.gif
 
Bovenaan