VNTS nu ook actief op Facebook

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De Vereniging Vrienden Nederland - Tsjechië & Slowakije (VNTS) staat open voor iedereen die op de een of andere manier een binding heeft met Tsjechië en/of Slowakije. Heeft u in deze landen familie of vrienden of onderhoudt u sportcontacten of zakelijke relaties, heeft u belangstelling voor de cultuur, of gaat u daar graag op vakantie, dan vindt u in onze vereniging veel geestverwanten. Ook betrokkenheid bij één van de vele stedenbanden, bij hulpverleningsprojecten of uitwisselingen kan een goede reden zijn om lid te worden.

Klik om naar de VNTS Facebook pagina te gaan.

vntslogo.gif
 
Zaterdag is de jaarlijkse VNTS-bijeenkomst in Nijkerk.
Ik ben er ook. Jullie de kinderen dus mee? Ik twijfel nog over Lydia (6). Ze vond de nieuwjaarsreceptie erg interessant, maar weet niet of dit handig is qua het officiele programma (lees: of ze stil is). Maar als er andere kinderen zijn vermaakt ze zich al snel. Het paaseieren schilderen is natuurlijk wel superleuk!
 

kuurgast

Donateur
...Je hoeft niet perse lid te zijn....
Zo is Kuurtje nu in het bezit van enkele mooi versierde eieren van Jana Mikulcová en een oa pot tatarská omačka. :toppie:
Jana liet in haar mooiste folkloristische jurk zien hoe ze de eieren versierde. Soesje had een tafel vol Tsjechische producten die normaal via internet verkrijgbaar zijn uitgestald ,misschien idee voor een volgende meeting.
Radka dank voor de uitnodiging.
 
Wat?! Was jij er ook? Nu je het zegt heb ik je volgens mij gezien ja...
Heb je Lydia niet gezien? Die was heerlijk aan het eieren schilderen, ze is wel 2 uur zoet geweest. En de tartaarsaus was idd lekker, wij hebben hem net bij de beenham gegeten.

enne, lid worden mag natuurlijk wel! De vereniging kan genoeg aanwas gebruiken. Ik ben een van de jongere leden en schrijf oa interviews met Tsjechen en Slowaken in Nederland voor Ahoj, leuk om te doen!

DSCN4989.JPG

Druk bezig om ook een mooi ei te versieren met gekleurde kaarsenwas. Tong uit de mond, opperste concentratie!
 
Bovenaan