Vertaling gevraagd ivm allergie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

binnenkort gaan wij voor het eerst op vakantie in Tjechië. Zeer spannend allemaal.
We gaan er vanuit dat we geen problemen zullen ondervinden ons verstaanbaar te maken, maar mijn vriendin is allergisch voor champignons (en hoogstwaarschijnlijk alle andere eetbare paddestoelen) Deze allergie is voor haar levensbedreigend dus is het héél belangrijk dat ze er van op aan kan geen paddestoelen of sporen daarvan in het eten te krijgen. Daar we van plan zijn vaak uit te gaan eten wil ik een kaartje maken voor haar met daarop de volgende tekst.

Ik ben zéér allergisch voor champignons en alle andere eetbare paddestoelen. Deze mogen absoluut NIET in een gerecht aanwezig zijn.

Tevens zoek ik de vertaling van het woord champignon alleen.

Alvast heel erg bedankt!! :top:
 

pepo

† In Memoriam
champignon = žampion

Ik ben zéér allergisch voor champignons en alle andere eetbare paddestoelen. Deze mogen absoluut NIET in een gerecht aanwezig zijn.

Jsem velmi alergická na žampiony a všechny ostatní jedlé houby. Tyto absolutně NESMÍ být v mém jídle.


Ik heb zelf toegevoegd: in mijn gerechten (v mém jídle)
 

kuurgast

Donateur
Hoi vonenalex,


Zie ook de overzichtslijst van food-info.net met vertaling naar het Tsjechisch ivm allergie.
Jullie zullen vast genieten van het mooie Tsjechië en Engels en Duits kan je overal wel terecht.
Waar gaan jullie precies heen? :denk:
 
Bovenaan