Verblijf met zwemparadijs?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben nog nooit in Tsjechië geweest, maar het lijkt me er wel mooi en rustig. Wij zijn op zoek naar een accomodatie (hotel?) samen met een zwemparadijs, zoiets als Duinrell zeg maar.

Het vereiste is dus dat we gemakkelijk vanuit de accomodatie naar het zwembad kunnen. Het zwembad moet voorzien zijn van diverse glijbanen en dergelijke.

We willen buiten het seizoen gaan zodat we minder "last" hebben van kinderen. Is het weer er nog aangenaam genoeg in september/oktober?

Is iemand ooit in zo'n soort accomodatie geweest of weet iemand zoiets? Liefst met website ofzo, zodat wij kunnen kijken.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!
 
Heb je al gekeken met de zoekfunctie naar zwemparadijs, dan kom je verschillende topics tegen? Waaronder een verwijzing in de topic zwemparadijs en kartbaan! Succes!
 
Heey Karinka,

Bedankt voor de tip! Ik heb er inderdaad nog niet gekeken, ik ben hier net nieuw en het leek me wel gemakkelijk om mensen hier om hulp te vragen, aangezien jullie wel bekend zijn met Tsjechië, of in ieder geval meer bekend dan ik :) .

Groetjes Laurie
 
Aquapark Babylon is zeker 'n aanrader, je kunt er nog veel meer doen dan alleen maar zwemmen e.d. Wij zijn er niet eens wezen zwemmen.
 
Ja dat klopt.
Wij zijn 2 jaar in Liberec geweest en hebben Babylon bezocht. Er zit een speeltuin voor de kleintjes en je kan er lazergamen en bowlen en lekker eten!
Zeker een aanrader, alleen vond ik het zwemwater erg koud!!!
 
Of ga naar Hradec Kralove!

Daar staat het alleroudste golfslagbad ter wereld!
Een paar jaar geleden ben ik er geweest. Het is niet te vergelijken met een modern kruip-door-sluip-door-doe-en-ontdek-alles-behalve-zwemmen-zwembad maar wel een belevenis op zich!. Door een raam kan je de vroegere oude aandrijving nog zien die aan de gang werd gehouden met een stoommachine. ook niet te versmaden is de aldaar geboden (sport)massage.
 
Wij komen al heel erg lang in Hradec Kralove en hebben nog nooit van een golfslagbad gehoord of er iets van gezien!
Nou wil ik niet zeggen dat het niet waar is, maar heb je er foto's van of weet je een adres?
Ik weet wel van een (modern) golfslagbad in Pardubice, dat staat ook in de lijst van Punk.
 
Hallo Bart,

de gekende historie : botten en koppen, tassen en laarzen ... soms gebruiken we, Nederlanders en Vlaamse Belgen, verschillende benamingen. ...
Ik ben ook niet thuis in watersporten ...

Wat is een golfslagbad aub ?
Bedankt
 
Hallo Moesti,
Een golfslagbad is een zwembad waar kunstmatig golven worden gemaakt. Meestal zijn er ook voorzieningen zoals glijbanen etc.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Moesti, zoiets als op de foto wordt dan gemaakt:

golfslagbad1202003.jpg
 
Je hebt de goeie te pakken!
Het ziet er zeker keurig netjes uit en gemoderniseerd, maar toch is de basis van dit zwembad de oudste in zn soort. kijk eens op foto http://www.snhk.cz/images/1137595050.jpg
Dan zie je achteraan het zwembad een viertal ramen naar een donkere ruimte: daar staat het (stoom)mechaniek .
 
Bovenaan