Veertien dagen in Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Allereerst allemaal de beste wensen.

We zijn gisteren terug gekomen van ons 14-daags verblijf in Vrchlabi waar we samen met de familie "Aliën"de feestdagen hebben doorgebracht.
We zijn met z'n allen geweest skieen . De kinderen 10,9,7 en 6 jaar hebben privé les gehad van Jorik, de zoon van Jan en Akkelien uit Dolni Lanov. Prima leraar. Onze 6 jarige dochter werdt er zelfs verliefd op en deed niets liever dan tekeningen voor hem maken.

eerste kerstdag ,alleen met de kinderen gaan skieen,tot onze dochter de controle verloor en in volle vaart tegen een hek aan knalde. PANIEK!!! bij de skieschool om een dokter gevraagd ,komt er een ambulance .
In het ziekenhuis foto's gemaakt en er was gelukkig niets aan de hand.

We hadden wel wat meer sneeuw verwacht ,We hadden tenslotte onze "weerman Aliën" bij ons, maar alle voorspellingen en uren naar buiten turen ten spijt duurde het enkele dagen tot er wat sneeuw bij viel(5cm).

Aliën en ik hadde ook vuurwerk gekocht zoals elk jaar (Jivka ,Dedov)
Al die jaren leek het heel wat, maar nu in Vrchlabi werden we echter overtroffen door de hoeveelheid en grote van het overige vuurwerk.

Afgelopen vrijdag nog naar Pec pod geweest.niets voor ons, veel te massaal.

al met al een leuke vakantie gehad, lekker sneeuw, lekker gegeten ,lekker relaxed.

P.S. Aliën heeft voor vandaag veel sneeuw gemeld.
 
Gelukkig maar dat er niets aan de hand was met je dochter!
Wij zijn de eerste week van februari voor 9 dagen naar Vrchlabí geweest. Dit was voor mij de 3e keer, ik heb het er nog steeds heel erg goed naar mijn zin! Op de piste kan ik me goed vermaken (heb éin-de-lijk het snowboarden onder de knie haha! :yess:) maar ook buiten de piste. Zaterdags zijn we naar een ijshockeywedstrijd gaan kijken in het stadion in Vrchlabí, super spannend en een hele gezellige, gemoedelijke sfeer! Daarnaast gaan we elke avond lekker uit eten in de gezellige en goed betaalbare restaurantjes van Vrchlabí (denk aan Sabi, Labut, Gurman, Imlauf). Ik kijk nu al weer uit naar volgend jaar! :sneeuw:
 
Bovenaan