Van mobiel naar mobiel in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo luitjes,

Wie kan mij helpen. Ik probeer in Tsjechië naar het mobiel van mijn partner te bellen. En voor de grappen beginnen, ja wij praten nog wel met elkaar :ja:. Maar meer voor een noodgeval, als wij bijvoorbeeld even samen op stap gaan en de kids gaan niet mee.

Wat ik al heb geprobeerd:

* het nummer bellen zoals in Nederland
* 0031 ervoor met en zonder de 0 van het mobiele nummer
* 031 ervoor met en zonder de 0 van het mobiele nummer
* 31 ervoor met en zonder de 0 van het mobiele nummer

Wat doe ik verkeerd? Of wat ben ik nog vergeten? Kan mij dit gedoe van vorige jaren niet herinneren. Overigens, naar Nederland bellen gaat probleemloos. Dan is het: 0031 en vervolgens het abonneenummer met weglating van de 0

Alvast mijn dank :top:

Frank
 
in plaats van de 00 op je mobiel zou je de + eens moeten proberen. +31....
het komt wel eens voor dat 00 niet herkend wordt als internationale code.

die plus krijg je door de 0 langer in te drukken vaak. Of op een smartphone natuurlijk door de + in te typen.

Mocht dat niet werken dan moet je eens controleren of het abonnement van je partner wel toestaat om Roaming te bellen (en dus gebeld te worden). Lijkt me de meest logische verklaring gezien het feit dat je wel gewoon naar NL kunt bellen.
 
Bij mijn nieuwe tel. (samsung) is dat ook kan ik niet bellen of gebeld worden / berichtjes versturen als we in Tsjechie zijn. het gekke is dat ik wel kan appen!!! Heb nog niet kunnen ontdekken waar het aan ligt.
Kan jij wel appen Franky?
 
Ja appen gaat als de brandweer, maar dat kan ook via Wifi ;). En daar zit hem juist de crux lijkt mij
 
Ja, lukt ook niet. Maar weer wel van en naar die van de kinderen. Ja, het is een heuse mobiele brigade hier ;). Ik moet daar trouwens wel om lachen. Waar je ook gaat eten, de gemiddelde Tsjech is net zo mobiel als wij. Maar even on topic weer, er is dus echt iets "mis" met de mobiel van mijn partner. Probleem opgelost dus. Wij konden vandaag dus echt even gerust weg met zijn tweetjes, wetende dat de kids ons konden bellen. Voor het geval dat:denk:
 
Bovenaan