Vakantie van Baan zomer 2013

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag 1

Anders dan anders dit keer , geen index omdat het komt zo het komt.
Geen planning , nou ja heel er summier kleine afspraken gemaakt onder voor behoud .
En dat heeft te maken met de geboorte van weer een kleinkind , ongeveer 1 augustus maar we weten allemaal dat de natuur niet is te plannen.

image.jpg

We zijn Vanmorgen rond half acht weggereden en hebben na 14 wegwerkzaamheden het pension bereikt in een natuurgebied in het dorp Cvikov.

image.jpg

We wilden graag een week een geheel Tsjechisch pension met Tsjechische gerechten en alleen maar de Tsjechische taal. We hebben bij het boeken van een pension de hulp ingeroepen van Vasek, bedankt vriend.

We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar die met de sleutel liep te zwaaien, maar we wilden er niets van weten. Eerst maar eens een koude pivo en dan gaan we verder met regelen.
En het smaakte kostelijk na de hele dag in de auto te hebben gezeten.

De twee kamers zijn op de zolder van het pension, klein maar schoon en er staan 4 bedden op.
Er is een gezamenlijke tafel waar je kunt internetten.
En een aanrechtblok waar je wat kunt afspoelen, niets mis mee.

Na het avondeten dat we voor 30Kc. erbij hadden geboekt, hebben we een wandeling gemaakt naar het dorpje Marenice, een prachtige wandeling langs boerderijen en langs het beekje door het bos.

Bij terugkomst nog even op het terrasje wat gedronken en genoten van de aanwezige terrasgasten, die de laatste pivo's niet meer hebben kon, is mijn mening.

We zitten best hoog en is het snel wat kouder, tijd om de kamer op te zoeken. Beter is om morgen op tijd wakker te zijn, want ik weet een aantal leuke bezienswaardigheden in deze buurt.
 

kuurgast

Donateur
...Eerst maar eens een koude pivo....
...een aanrechtblok waar je wat kunt afspoelen, niets mis mee......
Na het avondeten dat we voor 30Kc. erbij hadden geboekt, hebben we een wandeling gemaakt naar het dorpje Marenice, een prachtige wandeling langs boerderijen en langs het beekje door het bos.
images
www.zamifoto.cz2.jpg
;)
Er is genoeg te zien/beleven in de Lužické hory zoals de Naděje - dam.
Veel plezier in het land van Vašek.
 
Helaas moet ik er mee stoppen de wifi verbinding verbreekt nog al eens , ben nu meer dan een uur bezig geweest om te plaatsen, en drie keer opnieuw getikt, een foto plaatsen kost 4 minuten.
 

Ad Verschoor

Donateur
Je bent niet alleen in Panska Skala geweest. De laatste foto is prachtig en op een ander plekje gemaakt. Inmiddels geniet ik weer van je verslag in deze mooie buurt. Ook wat zuidelijker kan ik het gebied van harte aanbevelen. Hele plezierige en mooie vakantie nog.
 
Helaas moet ik er mee stoppen de wifi verbinding verbreekt nog al eens , ben nu meer dan een uur bezig geweest om te plaatsen, en drie keer opnieuw getikt, een foto plaatsen kost 4 minuten.

Ook dat is op zijn Tsjechisch. Als je ergens de modem ziet, trek even de stekker uit. Na 1 minuut weer aansluiten. Kan weleens helpen. Ik zal ze even mailen of ze er iets aan kunnen doen.
 
Hendrikus, aan de WiFi is niets te doen. Ze hebben daar eenmaal slecht bereik, en dus ook een trage verbinding.

Maar mevrouw Martina vraagt mij ook, of verder wel alles naar jullie zin is. Is het zo????
 
Het is hier super voor elkaar, het ontbijt heeft 4 sterren, het slapen gaat goed al is het een kleine kamer.
Oma is gekomen om haar dochter te helpen, en speciaal om ons in het Duits te kunnen helpen, super lief.
Vasek, zijn hun nieuwe eigenaren van het pension? Ik zie en hoor wat onzekerheden om het voor ons helemaal perfect naar de zin te maken.
Maar dat lukt natuurlijk geen een pension, ik zal dit pension aanprijzen op het forum.
Een gastvrij pension in een heerlijke wandelomgeving, helemaal super.

Morgen misschien een ei bij het ontbijt, dan 5 sterren.
 
Bovenaan