Vakantie Plzen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

vol verwachting om 3.30 uur vertrokken uit Epe.

de reis ging voorspoedig en we stonden zo ongeveer om 12.00 uur aan de grens. en maar wachten... blijkt dat er geen controle meer is (grapje). even een vignet en verder. rond 13.00 aankomst huis.
Nou, het weer was prachtig, maar het huis is geweldig. mooie slaapkamers, zwembad, tuinstoelen en voor de dames een wasmachine en vaatwasser. vriendelijk eigenaren, ook al wonen ze op begane grond. helemaal niet gemerkt dat ze aanwezig waren.

ff uitpakken en naar de Interspar om boodschappen te doen en ff geld pinnen. bij deze machine heb je altijd prijs..... ach je dan de gewoonlijke boodschappen halen en natuurlijk een goed restaurant zoeken. even de navteq erbij en zoek op parkeerplaats.

de eerste maaltijd was bij het biermuseum en dat was een goede maaltijd.

IMG_2291.jpg

we zijn eigenlijk altijd deze plaats (Plzen) voorbij gereden, omdat we eigenlijk verder het land in zaten. Dus ook een dag naar Marianske Lazne, een geweldig mooi en rustig kuuroord.

IMG_2384.jpg

Als je in Plzen bent ,dan kun je de Pillsner Urquell niet overslaan. zowel de fabriek als het museum is beslist de moeite waard.

IMG_2465.jpg

Op naar Praag. nou, niet echt dus. alleen de jongeren zijn naar Praag geweest. Praag al zo vaak gezien dat we eigenlijk zijn blijven hangen in Zlicin, de opstap van de metro. lekker in het winkelcentrum koffie gedronken en daarna nog een hapje gegeten.

alleen teruggereden naar Karel Pension Vraz (Beroun). stond ons al op te wachten met een pivo. met de tijd kwamen de jongeren ook terug en samen weer een heerlijke maaltijd gegeten bij Karel en terug naar Plzen.

IMG_2466.jpg

nog wat gewandeld en gezwommen. en toen zakte iedereen de moed weer in de schoenen. weeeeeeeeeeer terug naar Nederland.......
De hele week 27 graden gehad wat een geweldige week was dit.
ach, de volgende vakantie in augustus komt al weer dichterbij. waar de reis dan heen gaat in de CZ is nog een verrassing.....
 
Leuk verhaal, Jan en met foto's. Heb je nou in dat biermuseum gegeten? Hebben ze dan gerechten met bier erin verwerkt?
Ik vraag dit omdat ze in Trutnov naast de Krakonosebierfabriek ook een restaurant hebben waar in sommige gerechten bier wordt verwerkt.
 
ik ben daar anderhalve maand geleden geweest 'pivovar van plzen' meteen als je bij de balie komt staat er links een automaat met niet, cola maar alle soorten pillsner, hartstikke leuk natuurlijk netzoals het biermuzeum wat ook erg appart was :)!
 
ik ben daar anderhalve maand geleden geweest 'pivovar van plzen' meteen als je bij de balie komt staat er links een automaat met niet, cola maar alle soorten pillsner, hartstikke leuk natuurlijk netzoals het biermuzeum wat ook erg appart was :)!

Tja, in mijn tijd, vroeguh, niet dus.

en een automaat...............................tja
 
Bovenaan