Vakantie in Spindleruv Mlyn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij komen net terug van Spindel..svaty petr!
Het was goed skieen daar... alleen Vrijdag heeft het geregent na 2 uur.
Het was echt super druk daar, het leek net of we in Nederland op vakantie waren!.
Nog 1 tip! parkeer niet boven aan de berg bij de kassa en waar de taxi's parkeren.
Ook niet aan de kant van de weg! de taxi chauffeurs roepen namelijk een politieagent op die iets verderop in een bos geparkeerd staat en die sluit je dan in en de taxi's ook.
Wij hebben dit ook meegemaakt wij stonden er nog geen minuut om iemand op te pikken en ze stonden er al.
We moest gelijk 1000 kronen betalen of onze auto werd ingenomen.
Ook altijd op een bonnetje vragen want ze steken het zo in eigen zak!
Ook de taxi's moet je mee uitkijken bij de ene betaal je 100 kroon om van de parkeer plaats naar de piste te gaan en bij de ander 220 kroon.
Altijd van tevoren vragen hoe veel het gaat kosten!
Ook moet je niet proberen te parkeren op de taxi plaats want dan rijden ze de taxi chauffeurs gewoon tegen je aan en krijg jij de schuld!.
Dit hebben we ook zien gebeuren!
Verder was het erg gezellig daar en hebben we erg genoten en veel geskied.
 
Dat zijn ook redelijk asociale praktijken zeg, en dan bedoel ik niet de reaktie van de politie en de taxichauffeurs!! :kwaad:
Als je ergens niet mag parkeren is het logisch dat je een bekeuring krijgt, ook voor één minuut.
En gaan parkeren op een taxistandplaats vind ik helemaal te gek voor woorden.
 
Nou Corrie ik weet niet waar jij vandaan komt, maar als ik jou goed begrijpt vind jij het logisch/rechtvaardig dat een taxi chauffeur tegen jou auto of van iemand anders aanrijd (of wel het recht in eigen handen nemen)als je toevallig op zijn plekje staat , en dat politie agenten staatsgeld in hun eigen zakkie proppen oftewel hunzelf verijken.

Dat vindt jij ok???
Ik wil niet gaan schelden hoor, maar ik vind jou logische manier van denken nogal vreemd.
 
Dat zijn ook redelijk asociale praktijken zeg, en dan bedoel ik niet de reaktie van de politie en de taxichauffeurs!! :kwaad:
Als je ergens niet mag parkeren is het logisch dat je een bekeuring krijgt, ook voor één minuut.
En gaan parkeren op een taxistandplaats vind ik helemaal te gek voor woorden.
Echt weer mensen die zich schijnbaar niet kunnen gedragen in het buitenland en denken dat ze alles mogen.
Ik geef de taxichauffeurs en politie groot gelijk.
Dat zal ze leren! :stout:
 
Laten we t vriendelijk houden. Het is natuurlijk asociaal als taxichauffeurs tegen andere auto's aanrijden, maar het is ook dom om je auto op een taxiplaats neer te zetten. En dat insluiten, tja, misschien hebben ze daar een reden voor gehad, maar dat komt niet in het verhaal over :confused:
 
Je moet het in de context zien.

Als het op zo'n taxiparkeerplaats echt schering en inslag is, dat buitenlandse toeristen die denken dat ze weg uit eigen land echt alles kunnen maken, die plaats inpikken (voor kortere of langere tijd), dan snap ik heel goed dat ze tot dat soort akties overgaan. Niet dat ik het dan goedkeur hoor!

Ik heb het maar al te vaak meegemaakt dat toeristen denken dat ze alles kunnen maken en zich nergens iets van aan hoeven te trekken.

En tja, dan treft het soms ook die toerist die zich altijd WEL netjes gedraagt maar nou net die ene keer 1 minuutje even op die plaats stond. Met dank aan zijn landgenoten.
 
feertje22 schreef:
En tja, dan treft het soms ook die toerist die zich altijd WEL netjes gedraagt maar nou net die ene keer 1 minuutje even op die plaats stond. Met dank aan zijn landgenoten.
Sorry Feertje, maar als je 1 minuutje op een plaats gaat staan waar het niet mag gedraag je je NIET netjes!!:stout:
 
Als er nergens een bord staat dat het niet mag hoe moet je dat als buitenlandse weten?
Je kon het alleen weten door het gedrag wat de taxi chauffeurs vertonen.
Niet alleen Nederlanders deden dat verkeerd ook Polen, Tsjechen en Duitsers.
Ook het parkeren konden wij niet weten want het bord waar het begon was weg doordat er een auto tegen aan had gereden.
En het bord waar het op zou staan stond een dikke kilometer verder op waar wij dus niet langs zijn gereden.
Dus voor ons geen asociaal gedrag wij gedragen ons altijd in Tsjechie.
Wij zijn vaak op zomervakantie geweest en hebben nog nooit zoiets meegemaakt.
Het is de bedoeling dat je in het centrum parkeert en dan met taxi of bus naar de piste gaat.
Maar als dit nergens staat weet je toch ook niet dat het zo moet?
 

Maria

Geroyeerd Lid
Afgelopen donderdag 28 februari 45 minuten wachttijd voor stoeltjeslift Medvedin. Menigeen aangesproken op voordringgedag (allemaal Nederlanders en m.n. snowboarders) maar heb helaas niet de illusie dat dit helpt...
 

Maria

Geroyeerd Lid
Zeker ook rechts ingevoegd via de lesingang??? Heb je het met een Nederlandse vrouw aan de skistok gehad??? :kwaad: :lache:

Maar serieus, ik erger me hier rot aan. Ik sta netjes met in totaal 4 kinderen onder de 10 jaar 3 kwartier te wachten en die pubers (+ daarboven) nemen gewoon de lesingang. Belachelijk puberaal gedrag, en ook totaal oneerlijk.
 
Als er nergens een bord staat dat het niet mag hoe moet je dat als buitenlandse weten?
Je kon het alleen weten door het gedrag wat de taxi chauffeurs vertonen.
Niet alleen Nederlanders deden dat verkeerd ook Polen, Tsjechen en Duitsers.
Ook het parkeren konden wij niet weten want het bord waar het begon was weg doordat er een auto tegen aan had gereden.

Bij binnenkomst in Spindl (op de weg vanaf Vrchlabi) staat een bord dat er alleen op de parkeerplaatsen geparkeerd mag worden en nergens anders! Daar wordt door de politie continu naar verwezen. Wij hadden dit bord eerst ook niet gezien, maar het staat er weldegelijk.
 
Oke..ik weet niet precies welke kant wij binnen kwamen maar wij hebben geen borden gezien.
De politie die ons een boete gaf had het over een bord die op de berg zou moeten staan maar wij begrepen hem niet zo goed omdat hij geen engels of duits kon.
 
Zeker ook rechts ingevoegd via de lesingang??? Heb je het met een Nederlandse vrouw aan de skistok gehad??? :kwaad: :lache:

Maar serieus, ik erger me hier rot aan. Ik sta netjes met in totaal 4 kinderen onder de 10 jaar 3 kwartier te wachten en die pubers (+ daarboven) nemen gewoon de lesingang. Belachelijk puberaal gedrag, en ook totaal oneerlijk.

neeee zo ben ik dan ook weer niet:fluit:
maar wel ''de gaten opvullen'' ik hem mijn snowboard los dus ik loop zo die rij door.
en je moet niet in het middenachteraan gaan staan want dan wacht de 3 kwartier
maar als je aan de zijkanten gaat staan sta je zowieso al een kwartier korter!!!
 
Bovenaan