Vakantie aan het Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste lezers,
van 5 tot 78 augustus ben ik op vakantie geweest in het plaatsje Lipno nad vlatvou.
We zaten in het appartementencomplex Riviera Lipno, ligt vlak naast het grote landal park, Marina Lipno.
In tegenstelling tot Marina Lipno is dit park heerlijk rustig!
De huisjes zijn ruim en we hadden een heerlijk balkon!
We kregen bij aankomst zelf handdoeken heerlijk.
We hadden het geluk dat het erg mooi weer was, daarom hebben we veel aan het lipno meer gelegen, wat op 20 meter afstand van ons huisje lag!
het strandje van riviera lipno grenst aan dat van marina lipno, dus zo kun je makkelijk naar het andere park lopen.
Op het park van marina staan veel speeltoestellen en is een overdekt zwembad, daar mochten we allemaal gebruik van maken!
Er is in de omgeving ook erg veel te doen! zoals:

raften in vissi brod
in dit plaatsje kun je grote rubberen bootjes huren of kano's
daarmee ga je over een stromend riviertje peddelen naar het eindstation geweldige ervaring

Rodelen in Lipno nad vlatvou (loopafstand van appartement)
een super snelle rodelbaan leuk voor jong en oud

Cesky Krumlov
een hele mooie oude stad met kastelen en poorten en vooral veel souvenirwinkeltjes, echt de moeite waard om te bezoeken

Karpice
voor de stad karpice is een hele grote aziaten markt
een markt met vietnamezen die kleding verkopen voor een zeer lage prijs! heel erg leuk om mee te maken

enzovoort!

kortom, een vakantie die voor herhaling vatbaar is
we hebben al bijna geboekt voor volgend jaar
 
Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Het Lipnomeer vinden wij zelf te druk (we zijn er even wezen kijken), we zijn meer wandelaars. Een collega (met 4 jonge kinderen) denkt erover om volgend jaar ook naar Tsjechie te gaan. Zo te zien kan ik deze omgeving voor zijn gezin wel aanraden, en misschien ook het park!
 
Hoi, Marienne.

Wij gaan komende maand ook naar Riviera Lipno.
Als ik het zo lees, is het echt een goede plek om vakantie te vieren.
Hoe is het eigenlijk met de prijzen gesteld, bijvoorbeeld het rodelen, waar jij het over hebt ???:denk:
Kun je daar in de buurt lekker eten voor een normale prijs ???
Ik heb wel eens gehoord, dat je het beste in de kleine plaatsen kunt gaan eten. Klopt dat ???
Graag hoor ik nog van je.:fluit:

Groeten van Gerrit.
 
Hoi.

Dat is niet zo mooi, dan.
Ik heb niet naar de laatste datum gekeken.
Is er misschien iemand anders die dan antwoord op mijn vragen geven kan ?????
Alvast bedankt .

Groeten van Gerrit.
 

Freddy2005

† In Memoriam
...Hoe is het eigenlijk met de prijzen gesteld, bijvoorbeeld het rodelen, waar jij het over hebt ???:denk:
Kun je daar in de buurt lekker eten voor een normale prijs ???
Ik heb wel eens gehoord, dat je het beste in de kleine plaatsen kunt gaan eten.


Van het rodelen kan je hier de prijzen vinden: slideland.cz

Het goedkoopst eet je in de hospoda of hostinec en weg van de toeristische concentraties.
 
Hoi, Freddy.

Bedankt voor je info.

mooie link met mooie foto's en video.
Prijzen zijn echt laag, hoor. Wij zijn al 6 jaar aansluitend naar Oostenrijk geweest en daar is alles veel duurder.
Wordt echt gezellig in Tsjechie, daar gaan we alles aan doen !!:wijs:

Groeten van Gerrit.
 
Nog 1 week dan gaan wij ook weer, maar het eten in Lipno wordt alleen maar duurder en niet beter, zoals Freddy al schrijft mijd de restaurantjes in lipno zelf en zoek wat verder weg en laat je verrassen.

Groeten Rob
 
Wij stonden dit jaar een paar dagen op camping Villa Bohemia aan het Lipno-meer, , waar het eten 150-200 kronen kostte en een halve liter pivo 35 kronen. We aten dus in het dorp voor minder dan 100 kronen en 20 kronen voor een tapbier. Wij zoeken de tentjes waar Tsjechen zitten...
 
Hoi, allemaal.

Ik reageer nog maar even op het bericht van Marienne.
Volgens mij hebben wij zelfs contact met elkaar gehad afgelopen week.
We zijn afgelopen nacht weer thuisgekomen uit Tsjechie en het was echt goed vertoeven daar.
Belachelijke prijzen en veel mooi's te zien.
Er was echter 1 ding, wat we al een beetje wisten en dat was het gemis van de hoogtes in bijvoorbeeld Oostenrijk.
We hebben in ieder geval weer wat geprobeerd en weten nu , dat we volgende keer weer de hoogtes gaan opzoeken.
Verder was deze vakantie een beetje te vroeg beeindigd ivm. diarreeklachten van onze jongste zoon.
Dus maar een paar dagen eerder naar huis, helaaas.
Ik wil jullie bedanken voor jullie tips en misschien tot een volgende keer.

Groeten van Gerrit.:zwaai:
 
Wij gingen vorig jaar iedere dag eten bij Pension Karolina. Is vlakbij de rodelbaan. Lekker eten voor een goede prijs en vriendelijke bediening. Komen ook veel Tsjechen.
 

Bijlagen

  • pension Karolina2.jpg
    pension Karolina2.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 8
  • pension Karolina.jpg
    pension Karolina.jpg
    58 KB · Bekeken: 5
hoi PePo

een vraagje wanneer was die markt daar dan.gr sonja
De vietnamese markten zijn er dagelijks, 7 dagen per week. Overal in tjechie overigens waar de vietnamezen hun markten hebben. Ik heb als stelregel dat ik heel laag begin met bieden, soms wel eens op 25% van wat er gevraagd wordt. Ze worden dan of niet meer geinterresseerd of beginnen met andere prijzen. Betaal gewoon wat jij vind dat je er voor ove rhebt en als ze teveel vragen loop dan weg. Komen ze achter je aan dan kan je zeker nog onderhandelen.
Bij het lipno meer zelf bij het kermisje staat ook een kleine markt.
 
Bovenaan