Vakantie 2007, huizen kijken en 25 jaar getrouwd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zo startte inderdaad mijn eerste bericht in dit onderwerp, Noekie.
Helaas zijn de foto`s van Praag die ik op het forum gezet heb de enige die het hebben overleeft.
Een schoonmaakactie van een van mijn huisgenoten heeft tot het crashen van de computer geleid. Niets terug te halen . En helaas de foto`s van Praag stonden niet op de laptop of op schijf.
We gaan vast nog een keer. Dus nog even geduld en als tip.

Stofzuig nooit de computer.!!!!!!:wijs:

Hilde
 
Voordat we weer naar nederland vertrekken moet er weer na ruim vier weken heel wat geruimd worden.
Bedden afhalen , alle etenswaren inpakken aslades leeg,tuinstoelen in de schuur en selecteren wat kan blijven en wat mee terug moet. Het winterklaar maken bewaren we nog even tot oktober. Dus dat scheelt heel wat.
In zo`n inpakfase komen er altijd nog kleine wondertjes tot stand.
P1050968een sprookje of een wonder.jpg
Soms lijkt het wel een sprookje.
P1050970toch niet zo erg.jpg P1050969een unieke actie.jpg
Zonder commentaar, zonder gemopper gingen de zussen aan de afwas. Als dat geen wonder is.

De laatste dag was voor ons ook de dag waarop we moesten controleren of de verdelgingsdienst het goed had aangepakt. na een dag of vijf zou het hele volk wel een keer terug zijn geweest. En dus het loodje hebbben gelegd.
Het voelt nog steeds als een dilemma. We waren van plan in de winter het nest te ruimen,maar werden overtuigd van het gevaar dat er toch van uit ging. Dus hier de droeve resten van een prachtig bouwsel
P1050971een laatste blik op het verwoesttenest.jpg P1050972de ravage.jpg
We hadden al een penetrante geur geroken en gaven daar de marters de schuld van. Maar toen Kees de restanten opruimde nadat hij zich ervan had overtuigd dat er weinig volwassen dieren rondvlogen wist hij waar de stank vandaan kwam.
P1050973daar was het.jpg
De plek waar het nest hing . Het is niet anders.

`s Ochtends werd er nog een laatste rondje met de honden gewandeld door Kees. En ik ging voorlopig de laatste keer naar de dorpswinkel.
Met mijn woordenboek erbij heb ik afscheid genomen en met verse broodjes wandelde ik weer de `berg`op.
We hadden eigenlijk geen van allen zin om terug te gaan.
Na zo`n kilometer in de auto gereden te hebben, sprong er nog even een reebok voor de auto langs. Hij moest nog even een groet brengen. Tenminste zo voelde het voor ons. En al vlogen we niet terug. Wij voelden ons in hogere sferen
DSC00132.jpg


Nog maar 6 weken en dan mogen we weer.

En inmiddels nog maar een kleine drie weken voordat we als alles normaal verloopt weer lekker gaan genieten van de lagere versnelling.
we verheugen ons nu al op de herfstkleuren. En zijn erg benieuwd of de boomgaard leeggeplukt is.

:schrijven:Hilde:zwaai:

PS de laatste foto is door sarah gemaakt op de heenvlucht.
 
Ehhh Corrie? :denk: Ik zag deze week een hele leuke avatar van Corrie voorbij komen, maar ze lijkt echt niet op Hilde. ;)

Leuk einde Hilde, ik was helemaal "het nest" vergeten. Opgeruimd staat niet netjes dus in dit geval. Op naar de volgende vakantie!
 
Begrijp helmaal wat je voelt Hilde. Het wordt een verslaving, als het dat al niet is. En het is helemaal te gek om te zien hoe jullie eraan werken om je huisje op te knappen.
Wij mogen over een kleine drie weken ook weer en kunnen niet wachten terwijl we net terug zijn..:confused:
 
Bovenaan