Tentoonstelling "V umění volnost" - "In de kunst ligt de vrijheid"

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

TENTOONSTELLING "V UMĚNÍ VOLNOST" - "IN DE KUNST LIGT DE VRIJHEID"

Met deze tentoonstelling in het Clam-Gallas Paleis vieren wij het 160-jarige jubileum van onze UMELĔKÉ BESEDY 1863-2023. De opening van de tentoonstelling was op maandag 4 december 2023 met honderden bezoekers. De Umelĕké Besedy is het oudste en belangrijkste cultuurforum met leden uit alle sectoren zoals beeldend kunstenaars, schrijvers, dichters, acteurs, zangers, regisseurs, theatermakers maar ook kunsthistorici, scenarioschrijvers, muzikanten en componisten.
Op de tentoonstelling presenteren zowel de leden als een beperkt aantal kandidaat-leden hun beeldende werk in het prachtig gerenoveerde Clam-Gallas paleis.
Ik voel mij vereerd dat ik als eerste niet geboren Tsjech (in het bestaan van de UB) mijn werk als kandidaat-lid mag presenteren en volwaardig een lidmaatschap mag gaan aanvaarden.
De tentoonstelling zou aflopen op 28 februari 2024, maar is wegens enorm succes verlengd tot 30 april 2024. Dus als jullie zin hebben kunnen jullie hem nog bezoeken.
Op de foto zien jullie mijn werk en rechts naast mij staat mijn dierbare oude vriend en collega Aleš Knotek (schilder, beeldhouwer, graficus en architect).
Groetjes uit ons prachtige Příštpo,
Walther Smeitink-Mühlbacher


Locatie: Clam-Gallas Paleis, Praag
Datum: 04.12.2023 - 30.04.2024
Curatoren: Mgr. Ivo Binder & Lenka Stolarová
Introductie: Mgr. Ivo Binder
Link naar mijn website met foto’s van de opening: https://www.artidomus.com/art/ub-prague-2023-24/
Link naar Clam-Gallas: https://www.muzeumprahy.cz/vystavy-a-akce/v-umeni-volnost
 

Bijlagen

  • 2024-02-24 19_20_28-CZ Forum C-G - Word.jpg
    2024-02-24 19_20_28-CZ Forum C-G - Word.jpg
    121,9 KB · Bekeken: 8
  • Clam-Gallas Palace outside.jpg
    Clam-Gallas Palace outside.jpg
    684,4 KB · Bekeken: 7
  • IMG_2511.JPG
    IMG_2511.JPG
    580,7 KB · Bekeken: 8
  • UB 1863.jpg
    UB 1863.jpg
    63,5 KB · Bekeken: 8
  • IMG_2501.JPG
    IMG_2501.JPG
    532,7 KB · Bekeken: 8
Bovenaan