Literatuur Umberto Eco - Begraafplaats van Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
In de boekhandel is gratis te verkrijgen een klein boekwerkje met een voorpublicatie van een deel van het nieuwste boek van de Italiaanse schrijver Umberto Eco, DE BEGRAAFPLAATS VAN PRAAG. Het betreft het 2e hoofdstuk uit het boek. Het is niet een specifiek Tsjechisch verhaal maar meer een een roman over de 19e eeuw die een verontrustend licht werpt op het historische en politieke Europa van die tijd, met zijn complotten. aanslagen en samenzweringen.

zie link;
http://www.depapierenman.be/blog/2010/7/8/umberto-eco-verrast-met-nieuwe-roman-over-negentiende-eeuw

Oorspronkleijke titel Il cimiteri di Praga.
www.uitgeverijprometheus.nl
ISBN9789044617313 (geb. 35 euro)
ISBN9789044617320(pap 25 euro)
 
Ik heb het boek vandaag toevallig zien liggen. Het is een dik boek. Ik heb de achterzijde gelezen en in het boek gebladerd, maar had het idee, dat het niet over Praag ging of anders dat Praag maar een kleine rol in het boek speelde. Moest denken aan een ander boek die ik jaren geleden vaker in de boekhandel zag liggen. Getiteld 'Praag' ,maar het ging niet over Praag.
 

Tabe

† In Memoriam
Rudolf, je hebt gelijk. Ik heb dat inmiddels ook ontdekt en moet zeggen dat dit boek mij tegenvalt. Gaat meer over de Europese politiek in de vroege vorige eeuw. Voor bepaalde soort lezers best interessant, maar niet voor de gemiddelde Tsjechieganger.
 
Bovenaan