Typisch Tsjechisch speelgoed

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemiddag,

het zusje van m'n vrouw wordt aankomend weekend 11 jaar oud.
Groot feest natuurlijk wat ik niet wil missen.
Is er, in jullie ogen, iets "typisch Tsjechisch" wat ik haar zou kunnen geven voor haar verjaardag?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes
Pieter
 
ik vind die poppetjes niet voor een kind van 11.
wel zou je gewoon iets voor een meisje van 11 kunnen geven en als het geschreven is in Tsjechisch dan is het al heel interessant. Dan doe je er iets van Tsjechisch koekjes of snoep er bij, sommige vinden snoep niets. maar kinderen zelf vinden het wel geweldig.
Of je geeft een mandje mat allerlei kleine leuke cadeautjes, wat je in Tsjechië hebt gekocht, wat bij de vietnamees weg , make up of iets voor het haar.
En ik weet zeker dat ze het leuk vind.
 
Zo te lezen woon je in Praag. In Praag is er een grote speelgoedzaak waar ze ook typisch Tsjechisch speelgoed hebben. Die winkel heet Sparkys. Die zit in Havirska 2. Vanaf Vaclavske Namesti, ga je de straat Na Prikope in en in de zijstraat van Na Prikope zit die winkel. De typische Tsjechische dingen is op de begane grond.

Krtek (Molletje), Pat & Mat (Buurman & Buurman) hebben ze daar ook. Als poppen, puzzels e.d.

In Nederland zijn er DVD's van Krtek en Pat&Mat te koop.

Ik denk dat Krtek niet meer zo bekend is in NL. Ferda Mravenec werd er ook ooit uitgezonden, maar dat was in de jaren 80 denk ik. Mat & Mat zijn wel erg bekend in NL. Er komt zelfs een musical van hun.
 

kuurgast

Donateur
In Praag is er een grote speelgoedzaak waar ze ook typisch Tsjechisch speelgoed hebben. Die winkel heet Sparkys.
De website van sparkys.cz.
Is er, in jullie ogen, iets "typisch Tsjechisch" wat ik haar zou kunnen geven voor haar verjaardag?
Wat dacht je van de marionetten poppen/loutky?
spejbl-a-hurvinek.jpg
 
staan leuke dingen op die site, als ik in de buurt ben ga ik zeker even langs.
Pieter Boekee vroeg om cadeautjes voor een meisje van 11 jaar,
en er stond wel wat bij op deze site, knutsel spul of sieraden maken vinden ze altijd leuk, een leuke beker met iets er in.
Nou Pieter doe je best.
Groetjes en alvast een prettig weekend in Nederland.
 
...of sieraden maken vinden ze altijd leuk..
Daar dacht ik ook aan. Een knutselset van Tsjechische glazen kralen, koralky, om zelf een armband, ketting oid van te maken zal ze vast leuk vinden. En dan natuurlijk niet met bedeltjes/hangertjes die eigenlijk voor de hele kleintjes bestemd zijn. Op bv deze site staan hele mooie, er staan er zelfs bij die je in Nederland ook wel ziet in hobbywinkels.
modre_koralky.jpg
 
Bovenaan