Tweede bezoek aan het mooie Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag iedereen!

Ik heb vandaag pas ontdekt dat dit forum bestaat en ik vind het super. Ik ben dit jaar voor de tweede maal in Tsjechië geweest en ik hoop nog vaak terug te gaan.

Hieronder volgt een kleine beschrijving van de plaatsen die ik bezocht en wat ik ervan vond.

Vorig jaar ben ik voor het eerst in Tsjechië op vakantie geweest. Het was in eerste instantie een familiebezoek. Mijn schoonbroer woont met zijn gezin in het Zuid Moravische Zlin en dat was onze hoofdbestemming.

Bij aanvang van de reis waren mijn verwachtingen niet echt hoog gespannen. Ik wist immers heel weinig over Tsjechië.

Tijdens een rondreis van twee weken bezochten ik en mijn partner naast Zlin ook nog Cesky krumlov, hluboka (kasteel), kromeriz, Brno, Holesov, Roznov pod Radhostem, Lednice, Znojmo, Praag en Terezin.

Het was schitterend. In cesky krumlov en in Kromeriz heb ik genoten van de mooie architectuur en van de lieflijke straatjes.

In het openluchtmuseum van Roznov pod Radhostem, het grootste openluchtmuseum van Europa,genoten we van het oude tsjechische boerenleven en wandelden we door een authentiek stadje met houten huizen.

Brno en Zlin waren zeer levendige en aangename steden om te bezoeken.

Praag vond ik gewoon schitterend. We zijn hier vier dagen gebleven en ik vind het een prachtige hoofdstad.

Deze zomer (tweede week van juli) zijn we terug gegaan voor een korte vierdaagse trip. Tijdens dit bezoek stond opnieuw Kromeriz op het programma. Het kasteel en de tuinen van Kromeriz zijn prachtig en telkens je door het stadje loopt, waan je jezelf in lang vervlogen tijden.

Tijdens dit bezoek bezochten we tevens het het levendige stadje Buchlov. Buchlov staat vooral bekent om zijn fort en kasteel en beiden zijn zeker een bezoek waard.

Kortom: Ik vind Tsjechië super en het is leuk om op dit forum te lezen over de ervaringen van anderen in Tsjechië. :)
 
Welkom Radegast, leuk dit verslagje te lezen. :)
Volgens mij heb ik aan een leven niet genoeg om al die leuke plaatsen in Tsjechië te bezoeken. Behalve je beschrijving van Praag ben ik niet in 1 plaats geweest die je verder omschrijft en ik heb best wel wat gezien de afgelopen jaren. Kortom, je raakt nooit uitgekeken. Veel leesplezier op het forum. :zwaai:
 
Zoals je zegt, denk ik inderdaad dat je in Tsjechië nooit uitgekeken raakt. :) Ik heb al verschillende plekjes bezocht in Tsjechië, maar er zijn er nog minstens evenveel die ik nog wil bezoeken in de toekomst.

Zo ben ik nog niet aan het Lipnomeer geweest, dus ik denk dat dat bij een volgend bezoek zeker op het programma zal staan. Daarnaast zou ik ook nog graag Karlovy Vary en de omliggende streek bezoeken. Andere plekken die ik graag nog zou bezoeken zijn Liberec en Olomouc.

Kortom: Ik kan nog zeker een aantal vakanties vullen en natuurlijk kan ik op het forum nog veel ideeën opdoen. :)

Tips en ideeën voor interessante bezoeken zijn natuurlijk altijd welkom.
 
Bovenaan