TV via je pc

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik weet dat het inmiddels mogelijk is om Tsjechische tv via je pc te ontvangen, maar kan iemand mij precies uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, wat er voor nodig is en wat de kosten daarvoor zijn.
 
Zou wel leuk zijn om het Tsjechisch weerbericht te kunnen kijken.......Počasíčko
30.gif

Dit kan overigens gewoon op www.nova.cz/tvarchiv/
Gewoon nieuws is hier ook te volgens, dacht dat het journaal van 8 uur een uur later op internet te bekijken is.
 
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Zou wel leuk zijn om het Tsjechisch weerbericht te kunnen kijken.......Počasíčko

[/ QUOTE ]

Alleen voor mensen van 18 jaar en ouder....
monkey.gif
 
Kun je behalve bij ' Pocasicko' nog ergens anders de weersberichten op de TV Nova site zien?

Ik kan het niet vinden
 
hmm ja van ct1 en nova wist ik al op ct1 zie je alleen het nieuws, het is niet zo dat je live kan kijken of films kan kijken ofzo
 
Een paar jaar geleden kon je op de site van TV-Nova wel live TV kijken. Dus niet alleen nieuws, maar ook films.Nu niet meer, helaas. Een paar programma's staan wel in het archief zoals eerder genoemd.

Als we allemaal masaal een email naar TV Nova sturen (en dan liefst dagelijks
grin.gif
) dan kunnen we misschien de zender zover krijgen dat ze die functie van live TV op hun site terugbrengen. En wie weet komt het nog in het TV Nova nieuws: ,, TV Nova gechanteerd door idioten uit Nederland"
grin.gif
 
Of ze worden gechanteerd door rechten hebbenden. Want vanwege de autersrechten moesten ze hiermee stoppen. Als ze op het net willen uitzenden, kan de hele wereld kijken. Dan betalen ze dus niet meer rechten voor 10 milioen mensen, maar voor miliarden... ik vrees, dat ze dat niet op kunnen brengen.
 
Dan is het misschien een oplossing als je alleen tegen betaling online naar TV Nova kunt kijken.
Dan betalen ze alleen rechten voor die paar mensen die er wel wat geld voor over hebben.

Ik heb geen verstand van rechten bij TV, maar als het voor hun financieel haalbaar is, waarom dan niet
smile.gif
 
En dan komen wij toch uit op de meest geschikte en voor de hand liggende oplossing - satelliet ontvangst. Veel betere beeld, dan internet, veel meer zenders, en goedkoop ook nog. Het beeld is zelfde kwaliteit, als een DVD. Dat haalt internet nog lang niet, tenzij je een 8Mbit aansluiting hebt.
Zie ook andere onderwerpen in deze rubriek.
 
Klopt, nova is er helaas nog niet bij. Om eerlijk te zijn, mis ik ze niet echt. CT1 en 2 vind ik de belangrijste zenders.
 
Bovenaan