Tsjechische wasknijpers...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

wat is er toch mis met de kwaliteit van dingen van Tsjechische makelij..??
van alles.
neem nou wasknijpers, ja die gekleurde plastic knijpers..
ik haal ze uit de verpakking en van twee knijpers schieten de veertjes om me oren..waardeloos spul.
en wat gedacht van een nieuwe kruiwagen, gekocht bij de stavebny..
1 keer rijden en de lagers lagen eruit, plus de laadbak begon te roesten zodra hij buiten de winkeldeur kwam..
schep gekocht..binnen 5 minuten de punt krom, slappe zooi...
stelen..ja houten stelen..breken zelfs zonder dat je ze gebruikt..
en zo kan ik nog wel ff doorgaan..
maar ik moet zo naar bed..
naskledanou..
 
Onze Singer naaimachine heeft na 30 jaar nog geen kuren en onze Bata schoenen zijn bijna onverslijtbaar aan de buitenkant.
Binnen is het wel wat sneller een stuk minder .
 
precies.. als je tegenwoordig plastic in je hand hebt, kun je er bijna zeker van zijn dat het in china is vervaardigd.
en omdat we allemaal graag goedkoop hebben, is de kwaliteit daaraan te zien.
de knijpers van mijn oma vroeger, gingen decennia lang mee :ja:
 
Je hebt super(mega) markt of bouwmarkt. En je hebt SPECIAALZAAK.

Helaas mijdt bijna iedereen tegenwoordig de speciaalzaak, omdat het duurder is. Tsja, je krijgt, waar je voor wil betalen...

En dat is trouwens niet een Tsjechisch probleem, maar globaal. De meuk van de Praxis of Gamma in niet beter, hoor...
 
Pozor heeft gelijk hoor.
Mijn kruiwagen: bouten donderden eraf, roest.
Wasmachine: na 3x wassen defect, speciaalzaak weg dus ook weg garantie weg.
Boormachine: na 3x boren boorkop scheef.
Sateliettuner: nooit goed gedaan.
Decoupeerzaag: zaagt scheef.
Bankstel: stof slijt abnormaal snel.
Alle wasknijpers weggegooid.

En als je terug komt voor garantie kijken ze je aan of ze water zien branden.

Dit schiet mij zo even te binnen.
Wij nemen sindsdien gewoon de spullen mee uit Nederland.

Blijft toch wel een leuk landje hoor.
 
Je hebt super(mega) markt of bouwmarkt. En je hebt SPECIAALZAAK.
Wij hebben eigenlijk niet zoveel te klagen over onze spullen, (veel komt ook uit Nederland trouwens) maar soms missen we de echte speciaalzaak die we in Nederland om de hoek hebben.
Want wat valt nou onder dé echte speciaalzaak in Tsjechië? Zomaar een bijvoorbeeld: roestvrijstalen schroeven, nergens te koop, kan me herinneren dat we stad en land afgezocht hebben, alle zelezarstvi's in de regio en zelfs bij Svoboda in Horca hadden ze ze niet. :confused: Of ze gaan per drie stuks ofzo en dan echt abnormaal duur.
Maken de Tsjechen zelf een fantastische veranda aan het huis wat ze vervolgens in elkaar zetten schroeven en spijkers die binnen een jaar verroest zijn. :lmfao:
 
Goede speciaalzaak waar wij regelmatig iets kopen op het gebied van spijkers, schroeven, boutjes en moeren enz enz, maar ze hebben ook kachels, zaagmachines en nog heel veel meer: Melichar, hebben winkels in Trutnov, Upice en Cerveny Kostelec.
Word er altijd netjes en correct geholpen.
De volgende merken worden er oa verkocht: DeWalt, Makita, Metabo, Husqvarna, Bosch.
www.melichar.cz
 
Melichar, dat is inderdaad een prima zaak! (Familielid Pavel Melichar is trouwens een bekend enduro-rijder maar dit terzijde) Waren wij kind aan huis toen we ons huis in Strazkovice nog hadden. Helaas nu wel een eind uit koers voor ons. Maar ga voor de aardigheid eens kijken naar een doosje roestvrijstalen schroeven als jullie er weer zijn, zou ik wel leuk vinden, ik ben benieuwd.;)

Ze hebben daar trouwens ook wasknijpers Pes! ;)
 
Ik spreek uit ervaring er is maar een land waar de spullen het beste zijn en dat is in ons eigen Nederland.

Maaar Had laatst een kruiwagen nodig, kocht hem in Nederland
Wel ff 245 keiharde euri's neerlegen .

Daar koop je in cz 6 kruiwagens voor.

Kettingzaag sthill 450 euri
Festool frees 450

En ga zo maar door.
Er hangt dus wel een prijskaartje aan deze (beste) spullen.
 
Ik spreek uit ervaring er is maar een land waar de spullen het beste zijn en dat is in ons eigen Nederland.
He Dirk..!! Leuk je weer ff te zien hoor..
maar een kruiwagen van 245 euri..?? Dat moet er dan zo een zijn die de stratemakers gebruiken, die zijn duur maar doe je heel lang mee..
en die Stihl..? is absolute topkwaliteit en geen mickey-mouse zaagje die je na 2 stammetjes zagen weg kan gooien..!!
Festool..? ook topkwaliteit..
 

pepo

† In Memoriam
Nederlanders (in NL) zjn geneigd meer te betalen voor goed / top kwaliteit en de markt past zich aan. Tsjechen hebben minder te besteden en kopen goedkoop spul, ook hier past de markt zich aan. Men koopt dan chinees gereedschap en kleding en schoenen bij vietnamees.
Zo ging ik vandaag de koolbriketten kopen:
'En die grote, goeie, die heb je niet meer?'
'Die zijn beter, maar wat duurder - en niemand meer wil ze kopen, dus heb ik niet.'
En de wasknijpers? Waar koop je in NL goede wasknijpers? Die niet breken, zoals die van Blokker?
 
Bovenaan