Muziek Tsjechische rockmuziek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op een vakantie heb ik in het Praagse "Rock café" op de gok een aantal CDs van lokale bands gekocht. Hier bleek enorm goede muziek tussen te zitten, oa:

Arakain
T.M.A.
Ladislav Křížek
Kreyson

Iemand enig idee hoe ik meer van deze muziek kan kopen zonder er weer heen te moeten, al is dat absoluut geen straf!
Dit jaar blijven we in nederland, dus zou het leuk zijn als ik wat van deze muziek online zou kunnen bestellen....tip's???
 
Je kunt i.i.g. op de onvolprezen voorpagina van dit forum allerlei Tsjechische radiozenders online beluisteren. Omdat rockmuziek zich in Tsjechië op een grote populariteit mag verheugen, zou het mij verbazen als je bij die zenders niet iets van je gading tegenkomt, al is het alleen maar om tussendoor even te luisteren en niet om te downloaden.
Good luck! ;)
 
wyrm schreef:
Iemand enig idee hoe ik meer van deze muziek kan kopen zonder er weer heen te moeten, al is dat absoluut geen straf!
Dit jaar blijven we in nederland, dus zou het leuk zijn als ik wat van deze muziek online zou kunnen bestellen....tip's???
Als jij aangeeft van welke band je wel een cd zou willen hebben, wil ik best eens voor je kijken in een cd-shop en eventueel iets meenemen naar Nederland. Vaak kun je in een second-hand musicshop ook leuke cd's ed vinden, al zijn de prijzen dan niet echt veel goedkoper als bij de aanschaf van een nieuwe cd.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Via online radio heb ik inderdaad al flink wat goede muziek langs horen komen.
www.bontonland.cz heeft wel veel goedkope CDs, de verzendkosten zijn logischerwijs wel weer hoog (€25,=)

@Lina: Ik ben met name geïnteresseerd in de CDs "Křižáci", "Elixír Života" en "Zákon Džungle" van de band Kreyson. Als je deze voor een paar euri ziet liggen, mag je aan me denken ;)

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties!
 
Dank Freddy, wat moeten we zonder jou :oeps: . Lijkt me leuk, maar het festival is op de dag van onze aankomst, misschien hebben we s'avonds nog genoeg puf om toch nog even de sfeer te proeven.:D
 
Ik ga voor de 4de keer naar het bierfestival in Vrchlabi. Vooral na 18:00 is het altijd top. Dus ook al komt men later aan ivm bijvoorbeeld de heenreis, ik zou altijd het festival bezoeken. Ik snap ook nooit waarom vooral de Nederlanders om 21:00 dan weer vertrekken. De hoofdact moet dan echt nog komen. Het is een echte aanrader!
 
Bovenaan