Film Tsjechische films met Nederlandse ondertiteling

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leen

† In Memoriam
Wij hebben een film van de regisseur Jiri Menzel. Hou de trein in het oog, naar een boek van Bohumil Hrabal en uitgegeven door NRC Handelsblad DVD Collectie. Deze film is in zwart wit en Nederlands ondertiteld. Ik zou niet meer weten waar ik hem gekocht heb, maar misschien te vinden op internet.

Groeten A3.
 
Dank je, ik heb bij Bonton een aanbieding gezien van Pelisky en Pupendo samen voor 499 kronen. Maar ik denk dat daar geen ned ondertiteling bij is, dat weet ik niet, ik kan geen tsjechisch lezen.
Langs de andere kant denk ik als ze dit uitzenden op de nl tv, dat het wel moet bestaan met nl ondertitel.
 
Helene,

Meestal zijn die dvd's engels ondertiteld. Je kan ook pagina Bonton.cz in de engelse taal lezen (kleine engelse vlag in de linkerhoek). :)
Soms kan je ook in de bibliotheek Tsjechische films lenen.
 
Ik ben al lang op zoek naar twee Tsjechische jeugdfilms die ik als kind heb gezien.
Via het wondere medium internet, heb ik met het kleine aantal gegevens die me zijn bijgebleven toch één en ander kunnen achterhalen. Zoals blijkt uit deze site zij deze films behoorlijk populair:

Tri orisky pro popelku van Vaclav Vorlicek, 1973
Pani kluci van Věra Plívová-Šimková, 1975

Ik ben het Tsjechisch niet machtig maar voor zover ik van enkele sites heb ik begrepen zijn deze films op dvd te koop, over het algemeen met Engelse ondertiteling.
Misschien is het geen realistische wens, maar voor mijn kroost zou ik toch een versie met Nederlandse ondertitels willen bemachtigen.

Wie kan mij helpen in mijn zoektocht daarnaar?
Dank bij voorbaat
 
ik heb een hele reeks tsjechische jeugdfilms met Duitse ondertiteling of nasynchronisatie. Desttijds zond de Duitse televisie zeer regelmatig Tsjechische films uit (zoals Pan tau of Treti sarkan) maar dat is helaas niet meer zo. Ben zelf ook op zoek naar Tsj. films. Met Engels of Duitse titels of nagesynchroniseerd. Wist niet dat er ook "in het Nederlands" zijn.
Is Goedroen nog steeds medelid?
 
Bovenaan