Tsjechisch toetsenbord

Topic in 'Computer' gestart door martinb, 29-08-2007.

1. C.P., op bijgaande link naar Alza.cz krijg je een idee van de prijzen, het valt reuze mee, met BTW iets meer dan 200 Czk, maar je hebt ze in alle soorten en maten. In de winkel zullen ze wel wat duurder zijn, maar niet heel veel.

http://www.alza.cz/klavesnice-a-mysi/klavesnice/usb/18849543.htm

In bijna ieder winkelcentrum zit wel een audio/video/computer zaak zoals "Datart" waar ze toetsenborden verkopen.

2. Dank je wel,Johannes!

Weet je ook of ik een Tsjechisch toetsenbord kan koppelen aan een (oude) laptop, zodat ik het Tsj toetsenbord gebruik en het scherm van de laptop? Dan hoef ik niet telkens om te schakelen.:stout:

3. ja dat kan normaal gesproken wel als je USB poort hebt. Werkt hetzelfde als met een muis. Stop m in de USB poort (het keyboard dan) en laptop pakt vanzelf het externe keyboard.
    Ik neem aan dat je M$ Windows gebruikt, dan moet je een tweede toetsenbord installeren en als het goed is kun je dan met een klik van de muis op de taakbalk (rechtsonder) van taal veranderen.
    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

4. voor 269 kronen heb ik een Tsjechisch toetsenbord gekocht. Vind ik een handige optie. Nu alleen nog ffe installeren...

5. robertt

robertt Geroyeerd Lid

Op welke PC kan je Tsjechiesche karaters in typen?
    Ik zoek via Yahoo en het gaat prima zonder die punten enz.

6. Dit kun je op elke pc. Simpel in Windows het Tsjechische toetsenbord installeren. Je kunt dan nog kiezen tussen qwerty en qwertz ook.
    De Tsjechische tekens zitten dan onder 1 t/m 0 boven de letters.

7. Als het zo simpel is,kun je me het opschrijven hoe het dan moet?
    aub.
    gr.

8. Ga naar Configuratiescherm; selecteer toetsenbord; selecteer Tsjechisch; klik op toepassen.
    Als het goed is, staat dan rechts onder in de taakbalk een klein icoontje voor het toetsenbord. Als je hierop klikt kan je kiezen tussen Amerikaans en Tsjechisch.
    Suc6.

9. moet je dan steeds switchen?
    Als je Tsjechisch of Amerikaanse toetsen bord wil.
    al met al ik vind het niet zo gemakkelijk.
    Ik geloof dat ik wel gewoon typ zonder Tsjechisch tekens.

10. Pasqual

Pasqual Beheer Administrator

Switchen tussen toetsenborden kun je met ALT+SHIFT

11. :denk: Het lijkt mij niet zo gemakkelijk.
    Toch,BEDANKT.
    gr.

12. Vodnik

Vodnik † In Memoriam

........en het meest belangrijke bij gebruik van een tsjechische toetsenbord is waar @ zit! ..........

13. @ ?????

Maar nu zou ik toch wel eens willen weten waar dat @tje dan zit ?? :(:(

14. Selecteer CS toetsenbord: druk op ALT + v

Let op! Het werkt alleen met rechtse ALT toets.

15. Ja maar bij het Tsjechische toetsenbord is het geen shift+2 want dan krijg je de normale 2!
    Op het Tsjechische toetsenbord is het ALT Gr (rechter ALT toets) +2

16. Heel mooi. Het werkt met rechter Alt + V

Heel erg bedankt

Deel deze pagina