Tsjechisch leren, maar niet enkel uit een boekje

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb fantastisch nieuws, ik mag in 2005 voor mijn werk naar Tsjechië gaan ! Ik ben daarom deze week het internet en de bib afgeschuimd op zoek naar een taalcursus, vb. zo'n handig assimilpakket met cd-tjes (ik vind het belangrijk om de uitspraak te horen). Dat heb ik niet gevonden. Wel een leuke internet-site mét geluid op http://www.tsjechisch.nl/cursus.htm.
Helaas geen cursus gevonden in de buurt waar ik woon (Leuven, België). Ik ben daarstraks wel alvast een vertalend woordenboekje gaan kopen.

Ik ben wel geïnteresseerd in een groepje dat samen leert. Maar ik ben dus een volledige leek op gebied van de Tsjechische taal ! En ben ook wat bang dat ik zo misschien de uitspraak verkeerd aanleer.

Hebben jullie tips voor mij ?
Alvast dank,
groetjes,
Marleen
 
Tsjechisch in Leuven

Aan de K.U.Leuven wordt in de licenties Oost-Europese talen en culturen Tsjechisch als keuzevak gegeven. Enkele jaren geleden bestond de cursus uit zo'n 30 lesuren (weinig, maar in ieder geval een basis). De cursus kan gevolgd worden als vrije student.
 
Hallo Vasek,
Bedankt. Ja, ik had het inderdaad gelezen, vrees dat ik mijn berichtje op de verkeerde plaatst op het forum gepost heb. Sorry daarvoor.
groetjes,
Marleen
 
Info: Tsjechisch leren in België - Brno - internet

Bedankt voor de tips via dit forum en individuele berichten ! Ik wil jullie ook laten meegenieten. Daarom hier een overzichtje van de info die ik al verzameld heb om Tsjechisch te leren.

België
******
Er zou in België een opleiding gegeven worden aan de K.U.Leuven (26 lesuren - www.ilt.kuleuven.ac.be), en in Gent (1 dag per week - aan het instituut voor vertalers en tolken). Ik ga de details opzoeken (waar,wanneer,prijs) en zal het via dit forum ook aan jullie laten weten.

Tsjechië - Brno
***************