Tsjechië en genealogie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Daniels, Apolonia is al sind september 2007 niet meer op het forum geweest dus ik denk dat de kans dat je van haar antwoord krijgt niet erg groot is.
Maar misschien is er iemand anders die hier iets vanaf weet??
 
Hallo! Ben weer terug na moeilijkheden met opnieuw inloggen na verandering van mijn nieuwe mailadres.
En ook nog steeds op zoek op Genealogisch gebied .
Wat de Archieven in Praag betreft!
Zullen ze daar best Duits spreken en anders zijn er vertalers aanwezig ( Betaalde) om de in het Tsjechisch zijnde documenten te vertalen .
 
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw op dit forum.
Ik ben lid geworden omdat gebleken is dat ik Tsjechische voorouders heb.
In 1744 woonde in Praag namelijk een Rachel Hartogs (geboren 1717), van joodse afkomst.
In dat jaar kwam Maria Theresia op de troon van de Habsburgers en zij beschuldigde de joden van het heulen met haar vijanden, waarop zij verordonneerde dat alle joden uit Praag verdreven moesten worden.
Rachel Hartogs en haar man Mozes Abrahams zijn in 1745 in Groningen terecht gekomen. Onder druk van de jodenvervolgingen is een deel van de familie later katholiek geworden en tot die tak behoor ik zelf ook.

Ik hoop dat iemand op dit forum me kan helpen om in Tsjechië de ouders, grootouders enz. van Rachel Hartogs te vinden. ;)
 
Bovenaan