Er zijn ook genoeg Tsjechen trouwens die de regels aan hun laars lappen en toch de grens overgaan om boodschappen in bv Zitau te gaan doen... Tja.Overigens nog een aanvulling van mijn kant. Vanaf morgen worden de regels veranderd voor wat betreft het reizen naar Tsjechië. Niet alleen toerisme wordt verboden. Vanaf 06: 00 22/10 geldt een inreisverbod voor niet essentiële reizen. Dus eigenlijk dezelfde maatregelen die eerder dit jaar van kracht waren. Voorlopig blijven ze tot 3 november van kracht. Dus zolang dit van kracht is ga ik zowiezo niet naar Tsjechië. Zoals ik al eerder zei ik wacht tot de situatie beter wordt en er weer een versoepeling komt. En het aantal besmettingen aanzienlijk is gedaald.
In het ziekenhuis bij mijn vrouw hebben ze intussen een 7e (!) Covid afdeling geopend omdat de andere 6 vol zijn. Mensen sterven ook door Covid op de gewone afdelingen. Als ze niet aan de beademing hoeven, blijven ze op een aparte Covid interne afdeling. En daar sterven ze vaak...
Die 7e Covid afdeling waar ik op doelde is een 7e IC, moet je nagaan...
Ik ben wellicht wat feller op, in mijn ogen, mensen die nogal losjes omgaan met het hele COVID gebeuren. Ik zie en hoor de gevolgen van deze rotziekte vrijwel dagelijks via mijn vrouw en dat is niet mals. Vandaar.