Treinreis naar de sneeuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben het plan om in januari of februari naar Tsjechie te gaan om lekker te lopen in de sneeuw. Met de auto zie ik niet zitten i.v.m. gladde wegen. Nu heb ik al op google gekeken maar ik word niet veel wijzer. Kun je makkelijk met de trein naar bijv. het Reuzengebergte of anders naar Zuid Bohemen? En hoe pakken we dat aan? (en weet iemand een goed hotel?)

ten eerste: de gladde wegen vallen opzich mee het gebeurt niet vaak dat er in een nacht 1 meter sneeuw valt
2e: de trein duurt meestal heeel lang omdat je veel moet overstappen: er is geen direkte verbinding...
3e: je kan ook met het vliegtuig naar Praag en dan met de (eventueel trein of bus) verder naar het Noorden

succes!

Met de trein door Tsjechie, met lekker veel sneeuw, dat is echt een hele mooie ervaring !

Maar ik zou idd naar Praag vliegen en daar je reis laten beginnen :)

Esthertje

Geroyeerd Lid
Vanaf Utrecht ben ik een keer met de trein geweest, ik moest toen in Frankfurt overstappen. Vanaf Praag moet je dan eerst met de metro en dan met de bus naar het reuzengebergte. Je kunt ook met een bus. Bij reisorganisatie kun je vaak accommodatie huren met busreis erbij, maar je kunt ook vaak de busreis apart boeken en zelf je accommodatie uitzoeken. Ik ben een keer van Rotterdam naar Pec pod Snezkou geweest met de bus, 1 keer in 15 uur en 1 keer is 22 uur :snotter: Maar toen was het weer wel heel slecht. Met de auto is het overigens meestal goed te doen hoor. De wegen worden goed schoongehouden en als je op winterbanden rijdt gaat dat best goed. Maar krijg je een sneeuwbui onderweg dan is dat knap vermoeiend. Veel succes met het maken van je keuze. Enne een goed hotel.. ik weet wel een goed pension :fluit:

Het is goed mogelijk om vanaf Praag met de trein naar het Reuzengebergte te reizen. De treinen vanaf Praag naar Trutnov rijden regelmatig, snel en redelijk stipt. Vanaf Trutnov rijdt er een trein met als eindstation Svoboda nad Upou. En dan ben je in het Reuzengebergte! Vanuit uw onderkomst aldaar kun je met een gratis skibus naar alle bekende skipistes. Geen probleem en het lijkt me inderdaad een hele leuke ervaring!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Sorry, ik was in de veronderstelling, dat als je met de trein ging van Praag deze kant uit, dat je ook nog over moest stappen in Hradec Kralove of zelfs in Pardubice, daarom gaf ik die optie niet aan. Maar ik vergis me dus schijnbaar.

Volgens mij is voor jou vliegen echt de beste optie.
Vanaf duitse vliegvelden ( Dusseldorf of Dortmund) kun je heel goedkoop vliegen. Verder moet je dan met de bus denk ik.
Leuk hotel? Petski in Strazne.

waar wil je eigenlijk in het Reuzengebergte zitten...

ga je voor de sneeuw
of voor het echte wintersporten...
ben je gevorderd of beginner....:fluit:

Er rijdt ook een buspendeldienst naar het Reuzengebergte. Onze kinderen hebben er al eens gebruik van gemaakt. Het was prima te doen. Kijk hier op de site.

Het maakt ons niet zoveel uit waar we precies zitten, als er maar veel wandelroutes zijn (en vlgs mij zit dat overal in Tsjechie wel goed. Een treinreis is dus eigenlijk geen optie, wel jammer. Misschien dan toch het vliegtuig. In ieder geval allemaal bedankt voor de ideeen!

ahoy ,Ik ben pas met het vliegtuig vanuit Amsterdam naar Praag en daarna naar trutnov met de bus gekomen en ik heb er in totaal zo.n 11 uur over gedaan. okee je moest 2 uur van te voren op het vliegveld zijn, dan in Praag wachten op de koffer ,de bus naar de metro ,met de metro naar de cerny most en dan daarna met de bus naar Trutnov, en deze bus was net weg helaas en dan moet je een uurtje wachten. En als de bus er dan is zit je twee uurtjes naar Trutnov.Op zich allemaal best te doen hoor maar ik zelf vind de auto toch iets fijner . in ieder geval een fijne vakantie en sucses met je hotel, pension of huisjes keuze :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw:

En eerlijk gezegd... met de auto is het echt leuker...
Al vliegend mis je alles van de omgeving en bovendien is het ontzettend saai.

Ook wij haddenn onze twijfels toen we voor de eerste keer de Tsjechische sneeuw ingingen met de auto. Uiteindelijk viel het erg mee. Gewoon rustig rijden en afstand houden.
Met sneeuwkettingen om de banden was het goed te doen en de rit door dat dikke pak sneeuw zullen we nooit meer vergeten ( in positieve zin)

Bovenaan