trein en bus in tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op 6 augustus reizen wij met de trein van Male Svatovonice(Reuzengebergte) naar Hengelo. We moeten dan overstappen in Hradec Kralove en in Liberec. Kent iemand die stations, is daar alles een beetje duidelijk aangegeven. Ik zag in Trutnov n.l. dat er geen aparte perrons zijn, maar dat je gewoon over de spoorlijnen naar de treinen toe loopt. Voor de trein staat een klein bordje met de paats waar de trein naar toe gaat. Is dit in de grotere plaatsen duidelijker? In Liberec hebben we maar een paar minuten om over te stappen. Dus als we die niet kunnen halen, gaat de volgende pas weer een halve dag later naar Duitsland en missen we onze aansluiting. Weet in dat geval misschien iemand of er een bus gaat van Liberec naar Zittau in Duitsland zodat we die dan eventueel kunnen nemen??
Graag zoveel mogelijk info, alvast bedankt iedereen
 
De treinstation in Liberec is redelijk groot (aparte perrons) en zeker overzichtelijk. Het systeem is zo goed als hetzelfde als in Belgie (Nederland?). In de hal staat er een bord met de vertrekkende treinen en de nummers van perrons. Er vertrekt wel een aantal treinen per dag naar Zittau.
Kijk hier: Treinen

Of er ook bussen naar Zittau vertrekken, weet ik niet maar ik probeer wel meer info te vinden.
 
Ik heb niets kunnen vinden over de bussen. Maar er is hier op het forum wel een koppel van Liberec. Misschien weten zij meer?

Nog iets, moest het nodig zijn: de Tsjechische benaming voor de Duitse stad Zittau is Žitava.
 
Heel erg bedankt voor de informatie over de treinen vanaf Liberec. Ook fijn dat je de andere naam voor Zittau erbij hebt gezet, mocht het nodig zijn met de bus verder te gaan dan weet ik in el geval de Tsjechische naam.
Groetjes
Rusty
 
Bovenaan