Topic Travel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

35.gif
Hallo iedereen ... langs deze weg zou ik willen vragen of er al mensen ervaring hebben met het reisbureau Topic Travel voor het boeken van een vakantiewoning in Tsjechië ??? of hebben julie soms een interessante vakantiewoning te huur voor een weekje (van 03/07/04 tot 10/07/04) ... liefst in de omgeving van het reuzengebergte maar eigenlijk is dit minder van belang ... goede suggesties altijd welkom!
Oh ja, zijn er nog zaken die we zeker moeten weten alvorens af te reizen naar het mooie Tsjechië ?? Alvast bedankt voor jullie reacties, ... Alain, Griet en Jente
 
Re: Vakantie via Topic travel of andere suggesties ?

Ik heb met de herfstvakantie een vakantie geboekt via Topic Travel. Wij waren hier niet tevreden over. Wij hebben toen ook een klacht ingediend. Alles in onze brief werd een beetje tegengesproken en wij kregen ter compensatie 50 euro terug. Dit was helemaal niet onze bedoeling, waar het ons om ging was dat hetgeen Topic Travel vermelde absoluut niet in het echt was. Wij hadden al een voorboeking gedaan voor onze zomervakantie in Spanje via Topic Travel maar dit heb ik hierdoor ook geannuleerd. Wil je meer hierover weten lees dat mijn bericht onder rubriek: Reisverhalen en ervaringen en dan onder bericht: Onze Herfstvakantie.

Maarja misschien hebben andere mensen wel goeie ervaringen met Topic Travel. In ieder geval veel plezier met zoeken.

groetjes Sas
 
Re: Vakantie via Topic travel of andere suggesties ?

Wij zijn 1x keer via Topic Travel en 1x via Tsjecho reizen op vakantie geweest naar Tsjechie. Met beide hebben wij geen problemen gehad. Ik had een aantal vragen via internet gevraagd en ze hebben me perfect antwoord met zelfs meer info dan gevraagd gegeven. M.a.w wij zijn zeer tevreden geweest over deze reisorganisaties.
Groetjes, Marie-José
smiley20.gif
 
Re: Vakantie via Topic travel of andere suggesties ?

Wij zijn met topic travel aan het lipno meer geweest.
Alles klopte, prijs was ook netjes. Roosje
 
Re: Vakantie via Topic travel of andere suggesties ?

Ook wij opteren de laatste jaren voor een vakantiehuis (onze hond kan dan tenminste ook zonder veel problemen mee op reis). We boekten al via Topic Travel, Happy Home en dit jaar via Novasol en telkens zeer goed meegevallen !!!
smiley20.gif
 
Re: Vakantie via Topic travel of andere suggesties ?

Wij hebben dit jaar een huis gehuurd via Topic Travel, moet zeggen dat er geen problemen mee hebben gehad, alles was naar wens.
Duidelijke routebeschrijving gekregen, de omschrijving van het huis klopte als een bus, mooie atlas erbij gekregen....

Alleen die prijs... achteraf bleek dat we 't via de eigenaar voor zo'n 200 euro per week minder konde huren...
Maargoed hoe kom je aan de adressen ??
 
Re: Vakantie via Topic travel of andere suggesties ?

Topic Travel, Happy Home ,Novasol en AB-Trips : die hebben we al alle vier eens geprobeerd en telkens alles perfekt in orde !!
 
Ervaringen met Topic Travel

hallo,
de beste wensen voor een gezond en gelukkig 2006!!!
ik heb een vraag,zijn er mensen met de organisatie topic travel in cz geweest,en hoe bevielen de huisjes?we hebben nl komende zomer vakantie drie huisjes geboekt.
we gaan eerst een week naar de zuid bohemen,
vervolgens naar de oost bohemen in de buurt van brno,
en dan naar het reuze gebergte,ook weer een week.
we hebben het zo gedaan omdat we zo iets hadden dan krijg je beter beeld van cz.
is er in die gebieden goed te vissen?wat kosten de vergunningen en welk soort vis zit er en mag je hem eventueel op peuzelen?:oeps:
een hele berg vragen,maar ja we willen graag dat we een super tijd hebben in cz:dank:
 
Via Topic Travel is alles goed geregeld hoor, duidelijke route beschrijving, nette huisjes... geen klachten over.....

Vissen kan bijna overal in Tsjechië wel, en ja, daar heb je een vergunning voor nodig... Nou ben ik geen visser, dus heb geen idee wat het kost, maar er zijn vast andere forummers die je daarmee kunnen helpen.

Er is al meer geschreven over vissen in Tsjechië, typ eens het wordt "Vissen" in op onze Zoek Pagina.
 
wij komen ook net terug uit een huisje van Topic Travel in een klein plaatsje in de buurt van het meer van Seč (Pařižov) en alles was prima geregeld. wel vrij prijzig, maar goed, de vakantie heeft uiteindelijk niet zoveel gekost vanwege de prijzen aldaar :)
 
ook via Topic Travel, late aankomst

Wij zijn ook net terug van een Topic Travel huisje.
Op de heenreis hebben we 9 uur!!!! in de file gestaan voor Hannover.
`s middags even Topic Travel gebeld dat we het niet voor 18.00 konden halen en dat het pas na 22.00 ´s avonds , en waarschijnlijk later zou worden.
Werd zo voor ons geregeld, om 23.45 zat de eigenaar nog keurig op ons te wachten, en even vriendelijk werd alles uitgelegd.
Ook het huisje was prima in orde, natuurlijk op zijn tjechie´s, 20 verschillende borden en mokken, maar allles was er en was schoon.
Bij thuiskomst een welkom thuis kaartje, toch attent (ook al heb ik hem zelf betaald, vond het toch netjes..:D ) Ons goed bevallen dus.
Janine
 
hallo,
wij hebben deze vakantie ook een huisje in tsjechie geboekt met topictravel. wij zijn daar helemaal niet tevreden over ..een hoop dingen die vermeld stonden op de site waren er helemaal niet.zoals het zwembadje,stenenhaard en overdekt tarras...wij zaten in roztoky er was daar niets te doen en in omgeving ook niet.de foto's op internet leken ook veel mooier dan dat ze waren uit eindelijk keken we uit op bomen en hele lelijken schuurtjes.wij zijn eerder weggegaan en hebben een klacht ingedient
groetjes Natasja
 
Ik hoop voor jullie dat je je recht krijgt, want dit is geen leuke ervaring.
Als jullie nog een keer naar Tsjechië gaan raad ik je aan om naar bijv. Praag, Karlovy Vary, Marianske Lazne, Cesky Krumlov te gaan.
Er zijn nog veel meer mooie steden, kastelen, natuurgebieden te vinden in Tsjechië.
Een boekje met informatie kopen bij de ANWB oid kan zorgen dat je thuis al wat kan voorbereiden op een trip.

Ik wens jullie veel succes verder.
 
..een hoop dingen die vermeld stonden op de site waren er helemaal niet.zoals het zwembadje,stenenhaard en overdekt tarras...
vast gestolen :D
Nee zonder gekheid; is niet leuk als je je het hele jaar hebt verheugd op de zomervakantie en dat het dan zooo tegenvalt.
Suc6 met jullie klacht.
 
wij zaten in roztoky er was daar niets te doen en in omgeving ook niet.

Met alle respect, maar ik zou ook niet daarheen gaan als ik vanalles wil doen. Ga dan naar het reuzengebergte of het lipnomeer.

Voor mei ook een huisje geboekt op Topictravel, dit maal in Vitkovice, vlakbij Vrchlabi.
 
R

Rijk&

Guest
Ik heb met de herfstvakantie een vakantie geboekt via Topic Travel. Wij waren hier niet tevreden over. Wij hebben toen ook een klacht ingediend. Alles in onze brief werd een beetje tegengesproken en wij kregen ter compensatie 50 euro terug. Dit was helemaal niet onze bedoeling, waar het ons om ging was dat hetgeen Topic Travel vermelde absoluut niet in het echt was. Wij hadden al een voorboeking gedaan voor onze zomervakantie in Spanje via Topic Travel maar dit heb ik hierdoor ook geannuleerd. Wil je meer hierover weten lees dat mijn bericht onder rubriek: Reisverhalen en ervaringen en dan onder bericht: Onze Herfstvakantie.

Maarja misschien hebben andere mensen wel goeie ervaringen met Topic Travel. In ieder geval veel plezier met zoeken.
Sas jammer dat je vakantie is tegengevallen, zelf ben ik meerdere malen in vakantiewoningen geweest, van overdreven luxe tot heel gewoontjes. Afgegaan op foto's , verhalen, soms een boekingskantoor, soms via via en soms zelfs wel direkt, Van foto's weet je dat die vertekenend zijn. En jawel ik heb ook in een huisje gezeten dat ik zelf nog niet als hondenhok zou willen gebruiken voor mijn honden. Maar over het land, de cultuur, de mensen is dat nietszeggend. IK zou je bijna willen vragen ga echt eens terug naar een andere plek. Het kan echt vele malen beter!
 
Mijn reactie hierover is van de herfst in 2003. Ik ben inmiddels alweer wat keren in Tsjechie geweest hoor. Die vakantie heb ik al ergens ver weg gestopt ;). Maar bij Topic Travel iets boeken dat doe ik niet meer, daar vertrouw ik ze niet meer in.
 
R

Rijk&

Guest
Oké daar kan ik me iets bij voorstellen, zo ben ik in de Dolomieten de boot in gegaan. Met een Nederlands ANVR reisbureau, goed alles is op zijn pootjes tercht gekomen, maar ik zal ze nooit en te nimmer meer ergens aanbevelen.
 
Bovenaan