Toekomstige migranten stellen zich voor

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

wij zijn Ronald, Anouk en Louise. Wij zijn een jong gezin dat nu nog in Leusden woont, maar over ongeveer 4 jaar wil gaan verhuizen naar Tsjechie.

Op dit moment zijn we aan het uitzoeken naar welk gebied we willen gaan migreren. In de zomervakantie gaan we een rondreisje maken en hopen we te gaan bepalen waar we op zoek gaan naar een kasteel of iets in die geest.

Op dit moment hebben wij beide een eigen bedrijf en werken we zeer hard om genoeg geld bij elkaar te krijgen om komend jaar een leuk onderkomen voor onszelf te kopen. We willen in de toekomst het kasteel ombouwen tot hotel of met appartementen, wat weten we nog niet precies, dat hangt van het gebouw af.

Wij zijn verliefd geworden op Tsjechie toen we er zijn wezen skieen en heel veel van het mooie land hebben gezien. We hebben nog maar weinig gezien, maar wat we hebben gezien vonden we erg mooi.

Dus als je tips hebt over hoe we het beste kunnen zoeken naar een kasteel of als je tips hebt over een gebied we horen ze graag.
groetjes
Anouk en Ronald
 
Hallo Ronald en Anouk,

Ik heb zo wat dezelfde plannen als jullie en wij zitten hier ook zowat in dezelfde situatie. Zelf ga ik reeds 4 jaar naar Tsjechie. Ik heb er in 2005 bijna de helft van het jaar gewerkt voor mijn stage. De taal moet nog heel wat bijgeschaafd worden in mijn geval maar ik geef niet vlug op. Zelf hebben we momenteel wat op het oog in Pisek waarvan we niet weten of het al dan niet nu verkocht is. Nu ja indien niet is de zet nu aan ons... Kastelen kopen is helemaal niet moeilijk en ze zijn snel te vinden maar dan... Natte muren, vervallen, hopen steengruis: het wordt allemaal verkocht. Nu ja je mag reeds even gaan om eindelijk es iets goed te vinden. Zelf vertrek ik de volgende keer naar CZ op 22 juni. Ik weet wel enkele kastelen staan die te koop staan, zelf gerestaureerd. Ik ken iemand die jullie hierbij nader kan helpen moest ik de tijd niet hebben.

Met vriendelijke groeten,

Luk
 

Maria

Geroyeerd Lid
Heftige plannen! Veel succes ermee, er is vast een lange weg te gaan maar waar een wil is, is die weg en er is natuurlijk niks mooiers dan je droom te verwezenlijken.
 
Hallo Ronald, Anouk en Louise,

Welkom op het forum. Ik ben inmiddels woonachtig in Pardubice, Tsjechië en kom uit Veenendaal. Dit is niet ver bij Leusden vandaan. Mijn vriendin heeft toerisme gestudeerd en heeft een hoop informatie over kastelen uit het land.
Ik zelf ben met een vriend een bedrijfje begonnen waarmee we mensen helpen in de zoektocht naar een woning, in jullie geval een kasteel met grootse plannen.

Wij kunnen jullie misschien wel helpen. Als er vragen zijn, kan je ze per PM stellen.

Succes met de verdere voorbereidingen.
 
Hallo Ronald, Anouk en Louise,

welkom op het forum en heel veel succes gewenst met het ten uitvoer brengen van jullie droom.
Tips kan ik jullie niet geven.
Maar de plannen die jullie hebben klinken spannend en uitdagend.

Veel succes en plezier ermee!

Groetjes, Ellen.
 
Toen ik vele jaren geleden in Tsjechie was zag ik een kasteel te koop staan.
Een opknapper en betaalbaar.
Gelijk dromen er over.
Hoe ik dat wel niet eigenhandig zou opknappen.
Geheime kamers ontdekken.
En als het dan helemaal klaar zou zijn zou ik.......
Ja, wat zou ik er dan mee.
Ik ben geen man voor een pension o.i.d.

Dus in mijn dromen ben ik nu eigenaar van dat kasteel en werk me gek aan de renovatie.
En het wordt mooi!
Het komt nooit af want ik moet nog een leven lang dromen.
En voor jullie, Anouk en Arnold, geldt:

Blijf dromen en ze komen uit.

Veel succes toegewenst.
 
Bovenaan