Tips over Prachatice, Vyssi Brod & Cesky Krumlov?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj,

Mijn ouders gaan in mei naar Tsjechië en zij willen de plaatsen Prachatice, Vyssi Brod & Cesky Krumlov bezoeken. Zij zijn echte cultuur en natuur liefhebbers, dus zij smullen van kastelen, kerken, vestingstadjes, tentoonstelingen, musea, antiek en natuurwandelingen. Zelf ben ik niet zo heel bekend in dit stukje van Tsjechië. Wie weet wat tips over bovenstaande onderwerpen en plaatsjes en eventueel ook nog andere dingen die in deze streek voor hen een must zijn om te bezoeken? Tips over mooi gelegen pensions/huisjes die te huur zijn daar zijn ook welkom. Iedereen met tips alvast heel hartelijk bedankt. Mijn ouders zijn het vorig jaar voor het eerst in Tsjechië geweest om ons op te zoeken in ons "chata". Zij waren heel enthousiast en willen nu dus nog meer van Tsjechië gaan ontdekken. En dat wil ik natuurlijk graag stimuleren!
 
Hi Marianne,

gelijk heb je betreft het stimuleren
smile.gif


Ik ben in Cesky Krumlov geweest. Op zich al een openluchtmuseum. Cesky Krumlov heeft als decor gedient in een paar (internationale) films.

In Krumov heb je een Wasmuseum met historische figuren (Kafka, Svejk, Habsburgers...) maar over het een leuk museum is voor je ouders..
crazy.gif


Er is een kasteel met daarachter een tuin. En in twee putten zijn echte beren (die het kasteel bewaken).

Niet zo ver van Krumlov ligt de stad Ceske Budejovice.
Bekend van het bier en van de verhalen van de Brave soldaat Svejk,
Daar is een prachtig plein met een toren. Vanaf de toren (steile trappen!) kun je bij helder weer Kasteel Hluboka zien liggen. Dat kasteel is zeker een bezoekje waard!

In mei zal in Krumlov zeker wel het een en ander georganiseerd worden wat een extra reden kan zijn om dit historische stadje te bezoeken.


Hier wat links met veel foto's van Krumlov:

http://www.virtourist.com/europe/krumlov/
http://www.ckrumlov.cz
 
Hallo Marianne,
We gaan regelmatig naar CKrumlov. "alles" is er mooi. Bij het bezoek zeker het openluchttheater niet vergeten en het grote kasteelpark met de vijvers. Voor logement kan ik zeker NA LOUZI aanbevelen. (info vind je op internet). Ik stuur je in de loop van de week nog enkele foto's. groetjes. emi
 

Bijlagen

  • 7230-KrumlovKasteel3jpg.jpg
    7230-KrumlovKasteel3jpg.jpg
    75,8 KB · Bekeken: 17
Prachatice heeft een heel mooi oud centrum, gedurende voorjaar/zomer vinden er diverse activiteiten plaats. Deze kun je vinden op www.prachatice.cz
In Vyssi Brod staat een heel mooi en inpossant klooster, ook hier is een en ander op de site te vinden www.vyssibrod.cz

M
smile.gif
nique
 
Bovenaan