Testcentrum met circuit voor BMW in Sokolov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
BMW bouwt testcentrum in Tsjechische Republiek

bmw-sokolov.jpg


BMW geeft zichzelf een nieuw centrum om zijn toekomstige modellen te testen. Op een terrein van 500 hectare in Sokolov nabij Karlovy Vary (Tsjechische Republiek) zullen nieuwe oplossingen op circuit kunnen worden getest.

Een groot terrein in de Tsjechische Republiek wordt door BMW omgebouwd tot testcentrum. Deze 500 hectaren grote Proving Ground biedt ruimte aan pistes en laboratoria waar prototypes van toekomstige modellen of nieuwe technologie (elektrische aandrijving, digitalisering en autonoom rijden) kunnen worden beproefd. Het centrum vergt een investering van honderden miljoenen euro’s en is gevestigd in Sokolov, in de buurt van Karlovy Vary en dus nabij de Duitse grens. Over een decennium zal het volledig operationeel zijn, waarna het kan samenwerken met de andere testcentra en -circuits van de constructeur. BMW heeft er al in Miramas (Frankrijk), Arjeplog (Zweden) en Ascheim (Duitsland). Soms gebruikt het bovendien het vliegveld van Hof-Plauen in Beieren (Duitsland).

Bron: autogids.be
 
Wordt de grote vuilstort mooi verborgen onder het asfalt en gras.
Zou inderdaad mooi zijn als de vuilstort of die enorme afgraving ervoor wordt gebruikt. Alles beter dan hoe het er nu uitziet. Lijkt wel of er jarenlang kernproeven zijn genomen. Er was ooit ook sprake van dat die afgraving gebruikt zou worden voor de bouw van een villawijk inclusief mooie vijvers en parkjes. Maar daar heb ik nooit meer iets over gehoord...
 
Dank je wel, nu weet ik waar het is.
Ooit een keer mijn afval daar aangeboden.
Toendertijd kon je nergens je afval kwijt dus als net opgevoede Nederlander daar geprobeerd.
Mocht niet.
En heb toen als welopgevoede Nederlander het afval netjes onder de slagboom gezet en liefjes gezwaaid.
Het zal wel opknappen als het BMW circus dat gaat realiseren.
 
Bovenaan