Terug van een leuke vakantie in Volmanec Polesi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Om te beginnen mijn complimenten aan dit fORUM: Wij hebben op ons huisje Prybil na, een Fantastische vakantie gehad. Door alle info die wij hier van dit forum hebben kunnen halen, heeft bijgedragen aan een fijne vakantie in CZ. De winkelcentra's wat een uitkomst. Onze dochter van 8 ging bij alle winkelcentra's waar er opvang was spelen. Praag een geweldige stad. Overal waren er toiletten en schoon. De tesco's, de Hypernova's, Kaufland, en de vele andere winkels zijn fantastisch. Wij houden van winkelen, spullen bekijken dus hadden een dagtaak. Elke stad de winkels bezoeken. de zwembaden waren ook een uitkomst met het warme weer. De dierentuin (Tabor)hebben we ook bezocht. In telc zijn wij ook geweest super leuk. Leuke winkelstraat in Jindrichuv Hadrec.
In reuzengebergte zijn we niet geweest, we hadden zoveel gezien dat wij 2 dagen hebben besloten te genieten van onze tuin.

Goed weer gehad, 1 avond regen(DAG VAN AANKOMST) Verder was het in één woord geweldig. we hebben op de heen reis geen file gehad om 06.47 zaten we bij de grens van CZ. Volgendjaar zullen wij weer die richting opgaan. Onze navigatie was niet perfect vond alleen maar de hoofdwegen, maar mijn broer had een TomTom die alle geheugten wel heeft gevonden. wij zullen dan ook overstappen van onze becker naar een Tomtom.

en nu ons huis Prybil. een regelrechte ramp. Stinkende bankstel waarvan alles uit elkaar ligt, gasfornuis en oven was erg vies, de oven hebben wij ook niet gebruikt. Voor de bankstel hebben wij lakens gekocht om erover heen te gooien, de stank bleef voor je ging zitten moest je kijken of de kussens wel goed zat, anders viel je ervan af. Dekbedden die stonken en erg vies zijn. de kussens hebben wij vervangen en nieuwe gekocht. De magnetron was erg vies en niet schoon te maken. Dode vliegen, spinnewebben, stof. De badkamer was erg vies, hebben wij moeten schoonmaken. En ja de toilet de kraan bleef lopen. Op gegeven moment hebben wij besloten steeds de kraan maar dicht te draaien. bekers en borden van het huis hebben wij niet gebruikt doordat alles zo vies was hebben wij ook maar borden gekocht. Hygiene vinden wij toch toch erg belangrijk.

Met deze bevindingen hebben wij op hetzelfde moment de huisbaas mee geconfronteerd, ze gaf als antwoord dat de vorige bewoners te laat waren vertrokken. Maar dit verhaal klopt natuurlijk niet, de stof dode vliegen en spinnewebben zijn niet van 2 weken. Ze heeft ook geen poging gedaan om het huis schoon te maken en liep gewoon weg.

Maar dit heeft onze vakantie niet verpest we hebben veel buiten gegeten, spullen gebruikt om het huis een andere geur te geven, maar aan de bank en dekbedden hebben wij helaas niets kunnen doen. De gekochte lakens hielpen wel een beetje. Aangezien we alleen maar kwamen slapen viel het mee. Dit huis zullen wij ook nooit meer huren. Wel moet ik vertellen dat het huis een prachtige tuin heeft, die goed verzorgd is. Een vijver vol dode vissen waardoor er door de tuin heen een erg viese stank was. Voor wij vertrokken heeft de eigenaar de dode vissen eruit gehaald.

Volgend jaar huren wij niet meer via Topic Travel maar rechtstreeks bij een andere eigenaar. (die woningen hebben wij gezien) aan Topic veel geld betaald terwijl de eigenaren maar 2000 kroon ontvangen voor 2 weken. Tel de winst van Topic maar uit.

O ja vlak bij ons huisje waren er Nederlanders op een camping heel leuk. Elke ochtend kwam mijn man ze weer tegen als hij de verse broodjes in het winkelcentrum van Pocatky ging halen. Het restaurant (erg goedkoop) en het dorpsplein is ook super leuk om te wandelen.

Dit is ons verhaal.

Is er een vaste bedrag wat je aan donatie moet doen, of is alles welkom. Ik hoor het graag.
 
Šáňťůšíá , Welkom op het forum!!
Van dit soort verhalen krijgen we nooit genoeg, het leest lekker weg en je steekt er ook nog wat van op....

Bedankt voor je verhaal en ga zo door:bloem:
 

Freddy2005

† In Memoriam
santusia schreef:
Is er een vaste bedrag wat je aan donatie moet doen, of is alles welkom. Ik hoor het graag.
De donatie is volkomen vrij! Je krijgt er wel een varkentje voor bij je naam. ;)

Blijven komen dus en informatie bijhouden.

Hier kan je alle info vinden. Nu reeds bedankt namens ons allen.
 
Santusia, heerlijk verhaal, en aan je schrijven te lezen hebben jullie echt genoten.
Jammer van de klachten over het huis, je bent niet de enige die daarover klaagt.
Ik vind het nog steeds vreemd dat wij in al die jaren, gelukkig moet ik erbij zeggen, nog nooit klachten heb gehad.
Wij hebben inmiddels 12 verschillende huisjes op verschillende plaatsen gehad, wie weet zit er iets voor jullie bij.;)
 
Ja Jolanda, ik denk ook dat het een kwestie van geluk hebben is, vandaar dat wij erdoor heen gekeken hebben. Niets kan ons tegen houden terug te keren. Wij hadden misschien anders overgedacht, als wij dit forum niet hadden, want dan hadden wij geen adressen gehad, om alle leuke dingen te kunnen doen. Het was onze eerste keer in CZ. We hebben echt een heerlijke vakantie gehad, we raken er niet over uitgepraat. als het aan mijn man en mij zou liggen gingen we dit weekend weer.

Hier kan je alle info vinden. Nu reeds bedankt namens ons allen.
Hartelijk dank. Donatie volgt. Nogmaals zonder dit forum, hadden wij geen leuke vakantie gehad.
 
Bovenaan