Terug uit Roprachtice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gister zijn we teruggekomen van 3 weken heerlijke vakantie voor ons derde jaar in Tsjechie.
Een prachtig mooi, schoon en verzorgd huisje via Happy home, van zeer vriendelijke eigenaren, op een mooi plekje in Roprachtice.
Wat hebben we gedaan? natuurlijk een aantal tips die ik op dit forum vond, uitgeprobeerd. De nieuwe rodelbaan en monkeyworld bij Spindleruv mlyn. Erg leuk, mijn jongste zoon (11) vond het door de bomen klimmen erg vermoeiend en zwaar, maar mijn oudste van bijna 16 vond het helemaal te gek. Lekker vastgeketend klimmen en klauteren hoog in de bomen. Bij Vrchlabi wezen eten bij de mexicaan, echt erg lekker! bij de speck stube, iets duurder, maar wel een erg leuk restaurant, deed me qua inrichting een beetje aan een pannenkoekenboerderij bij ons denken. Bij de chinees, ook een aanrader, vriendelijke man en erg lekker eten. En onze topper, het hotel op de weg naar Vrchlabi; Dobré Dny, een gevarieerde kaart, vis, mexicaans, allerlei vleesgerechten, erg goed en mooi verzorgd opgediend, en voor ons nederlanders niet onbelangrijk: ;) heel goedkoop! Ook erg vriendelijke jongens die bedienden. Wat we ook gedaan hebben: nadat we een mineralententoonstelling bezocht hadden (onze jongste is gek op stenen) konden we bij een oude steenafgraving zelf stenen hakken, materiaal kon je huren. Bij Lestkov. Weer eens wat anders... helaas geen diamant gevonden...:oeps:
Natuurlijk ook weer heerlijk gewandeld, en tot mijn grote vreugde was er in Vrchlabi een historische markt, binnenkort is er ook weer een paar dagen feest, zag ik. Ook is er elke eerste zaterdag in augustus een hele grote kermis met markt in Hostinne waar we geweest zijn, erg leuk. Misschien voor volgend jaar voor iemand?
Ook de dierentuin/safari in Dvur Kralove is een aanrader, prachtige dierenverblijven en de prijs is een lachertje.
Natuurlijk ook weer gesmuld van alle lekkere dingen bij de bakkers, niet te geloven, maar ondanks al het lopen en klimmen is het me weer gelukt om een paar kilo aan te komen :traan: Maar ach, dat heb ik er dan maar voor over...
Lekker bramenjam gemaakt van de bramen die vlakbij ons huisje stonden. heerlijk vruchtensap gekocht in flessen, eerst op de markt, maar later ook in de supermarkt ontdekt. allerlei soorten, appel, peer, kersen enzo. Van het merk Rubín. mmm, erg goed.

Zo , dat waren een aantal dingen waar wij weer van genoten hebben, ik wilde ze even met jullie delen omdat ik via dit forum elk jaar weer leuke dingen vind :lezen: voor in de omgeving waar we zitten, allemaal bedankt!
groeten, Janine
 
Hoi janine,

Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Wij zaten oa. ook In Dolni lanov (Bij Vrchlabi) maar dat is alweer 2 weken geleden. Onze kinderen vonden het roddelen ook zo fijn en de Monkey Tree was ook geweldig.

Probeer volgende jaar ook eens Yellow Point in Splindl Mlyn. Een aantal activiteiten voor een vaste prijs. Leuk voor de kids

Hebben jullie nog wel mooi weer gehad ??
 
Zo, nu weten we dus ook welke Nederlanders elke dag zo druk voorbij ons huis sjeesden (wij wonen aan de weg naar Roprachtice)!
Voor een volgend keer hebben we nog wel tips, als jullie weer naar Roprachtice gaan. Lekker eten bij Sachty in Vysoke? Leuke avontuurlijke tocht rondom Rusalka, de grotten van Bozkov.......
 
hoi,
Het weer viel ons reuze mee, van de drie weken maar 2 dagen ofzo echt regen, voor de rest prima weer om van alles te doen, en ook dagen warm gehad. En de grotten van Boskov zijn inderdaad ook erg mooi Loek, daar zijn we vorig jaar geweest!
groeten, Janine
 
Bovenaan