Tegenvallers van het leven in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ups en downs van leven in tsjechie

Klopt. In het dorpje waar de gehele familie van mijn vrouw woont, daar is het, tussen de tsjechen zelf, ook nog gemoedelijk. De mensen sluiten hun voordeur echter al wel af, dit gebeurde medio midden jaren 90 nog niet, toen was men nog niet zo bang voor inbraak. Dat is dus al veranderd. Wat de jeugd betreft, die groeit op met de hersenloze TV Hollywood Bimbo cultuur, wat niet wil zeggen dat alle jeugd aan de stereotypen voldoet. Soms ziet een jong meisje of een jonge jongen eruit alsof ze niet pienter zijn, of ze zien eruit alsof je er niets aan je hebt, blijken ze toch nog erg aardig te zijn! Ga nooit op eerste indruk af, dan doe je jezelf EN de ander tekort!
 
op het GLOBUS parkeerterrein in Opava wilde mijn schoonmoeder het parkeervlak uitrijden (achteruitwaarts). Ze moest even stoppen omdat schuin achter ons een andere auto al hetzelfde ging doen. Die auto was daarmee bezig, toen plotseling met (gok ik) 40km/uur een auto het nabijgelegen voetgangerspad overstak, en vlak achter die achteruitrijdende auto langsging. Er is toen even later nog iets voorgevallen maar ik kan me niet goed meer herinneren wat. Voor wat betreft wat een van de forumleden al eerder aangaf, tsjechen rijden als gekken, gelukkig echter niet ALLE tsjechen!!! En uiteraard veel verkeersdoden ieder jaar weer. Haast iedere avond is het op televize nova, of andere zenders te zien, zo n dodelijk ongeval.
 
Bovenaan