Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
weet iemand wat de kosten van het plaatsen van een kroon in tjechie kan kosten?
Me vriendin is een tand kwijt geraakt en heeft nu een gat erin.
we kijken waar het goedkoopste is
veel goedkoper dan in NL, ongeveer 1/3
Mijn ervaringen zijn uitstekend (betaalde vorig jaar 2000 kroon)
En enige jaren terug voor een brug bestaande uit vier elementen ongeveer 400 euro, (Pijls was zeer tevreden, dat moet je als inwoner van Maarssen wel wat zeggen)
hoeveel tijd kost een brug in Tsjechië? vanaf begin tot het eind.... hoeveel dagen moet je echt in Tsjechië zijn om het af te ronden?
we lazen ergens dat het circa 6.500 kroon kost
kosten en tijd zijn erg afhankelijk waar je gaat, ok de kwaliteit!
Het voorbereiden / opmeten en plaatsen kan in een week (maandag t.e.m vrijdag) zelfs sneller als de tandarts z'n eigen lab heeft.
Ik ken er een die dat heeft, praktijk is tegenover het don giovani hotel in praag (je zal toch ook onderdak moeten hebben!) Deze tandarts behoort niet tot de goedkoopste maar zeker tot de betere. Een van de artsen spreekt engels, de andere duits (n beide uiteraard tsjechisch)
Ik moet er ff langs op t tel. nummer op te nemen dat ik jein een pm zal sturen.
Ik liet in 1994 twee kronen plaatsen bij een tandarts in Kromeriz. Het werk leek aanvankelijk goed gedaan. Doch, tamelijk snel nadien kreeg ik last.
Mijn tandarts hier zei dat de kronen geplaatst werden als een "bloempot"... Bij mij was het dus goedkoop, duurkoop en alles opnieuw.
Ik wil deze tegenvaller niet veralgemenen want ook bij ons zijn er bekwame en minder goede tandartsen ... Uitkijken dus en op je kwaliteitsstrepen staan: voor een goede betaling hoort een kwalitatieve prestatie.
Snap ik
het is de oude tandarts waar me vriendin altijd heen ging toen ze in cz woonde.
schijnen daar moderne technieken te hebben en tot nu toe had de tandarts daar gelijk, terwijl mijn tandarts hier zei het moet er snel uit en die in cz nee nog niet. was het dus gisteren.
me vriendin had nooit klachten van haar tandarts in tjech en zelfs een goede tandarts kan fouten maken. vooraf kan je nooit zeker zijn van wat achteraf kan gebeuren
PS het gaat om een brug omdat ze nu een tand niet meer heeft
Twee jaar geleden heeft een tandarts in Trutnov een kroon bij mijn vrouw geplaatst. Inclusief foto's, verdoving, etc... alles compleet omgerekend ongeveer 100 euro!!!
En het was en is nog steeds perfekt en geen napijn gehad.
Bij één van onze gasten was een stiftand afgebroken. Vandaag is ze naar de tandarts geweest om hem er weer in te laten zetten (noodreparatie) maar de tandarts nam alle tijd, heel zorgvuldig en de kosten...?? Kc 600,- Geweldig, kom daar in Nederland eens om.
bestaat er zoiets als schoonheidsreizen naar praag om een goedkoop kunstgebit ginds te laten maken... zoals in hongarije?
en indien ja, waar moet ik zijn?
Een paar jaar geleden zijn mijn zus en ik in Pardubice geholpen aan een ooglidcorrectie, omdat deze in Nederland niet werd vergoed. Wij zijn daar zeer tevreden over en nog alle dagen zijn we dankbaar dat we fris uit onsze ogen kijken.
Ook ben ik al eens noodgedwongen bij een tsjechische tandarts geweest voor een noodvulling. Mijn eigen tandarts vond deze echter zo mooi dat ze hem heeft laten zitten (zit er nog steeds).
Omdat er nu, mede vanwege mijn leeftijd, toch hier en en daar een 'gaatje'is gevallen zit ik er over te denken om mijn gebit eens een grondige renovatie te gunnen. Bijv. d.m.v. een brug, maar ook een paar kronen. Mijn vraag is: Wie van jullie heeft ervaring op dit gebied. Ik denk daarbij aan de behandelingen op zich (heb een trauma omdat mijn kaak ooit eens bij de tandarts uit de kom is geschoten), maar ook aan de kosten.
En last but not least: hoe staat de nederlandse tandarts in dit geheel? Is hij/zij bereid -met een door een ander gerenoveerd gebit- de controle weer over te nemen.
Ik ben benieuwd of jullie reageren. Alvast bedankt!!!!
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.