Tandartsen in Tsjechië: goed en goedkoop

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

MachAŠebe schreef:
Dankjewel Gerrit,
je hebt me op een idee gebracht.
ik weet dat de tandartsen net zo goed zijn als hier, maar heb nooit over nagedacht om mijn tanden daar laten maken.
Nu als ik daar toch ben ga ik naar de tandarts van mijn zus.
Bij mijn tandarts (in nederland) was ik laatste keer een proefkonijn.:traan:
Hij had met behulp van pc en een vrees een vulling uitgevreesd en het duurde 2 en half uur. Mijn mond kon ik niet meer openhouden. Hij kon niet zo goed met de pc omgaan en heeft een uur aan de lijn gehangen met een of ander helpdesk.:fool:
Het heeft me 250 euro gekost. :D

Tsjonge dat was balen zeg!
Je weet nu waar je NIET moet zijn en waar WEL.
Sterkte,

Gerrit

Ik ben ook eens naar een tandarts geweest in Tsjechie, pure noodzaak. Ik had al drie dagen kiespijn terwijl ik niets aan de kies kon ontdekken en ik was twee weken voor de vakantie ook nog voor controle geweest bij mijn eigen tandarts in Nederland. :oeps: Het verpeste mijn vakantie behoorlijk en besloot toch maar naar een tsjechische tandarts te gaan, ook al had ik daar weinig zin in. Nu ben ik totaal niet bang voor de tandarts, maar ik had visioenen en vooroordelen van voor-oorlogse praktijken en vond het vervelend dat ik de taal niet sprak. Alles bleek anders, hij heeft me perfect geholpen, een wortelkanaalbehandeling notabene, sprak redelijk Duits en Engels en het kostte me slechts vijftig gulden. Zijn apparatuur was toen nog niet zo luxe als dat ik gewend was, maar dat deed niet af aan de kwaliteit van de behandeling. Ik ben drie keer bij hem geweest voor een behandeling. Wel kreeg ik ongelooflijk veel verdoving die tot ver in mijn keel doordrong.:oeps:

Lina schreef:
Ik ben ook eens naar een tandarts geweest in Tsjechie, pure noodzaak. Ik had al drie dagen kiespijn terwijl ik niets aan de kies kon ontdekken en ik was twee weken voor de vakantie ook nog voor controle geweest bij mijn eigen tandarts in Nederland. :oeps: Het verpeste mijn vakantie behoorlijk en besloot toch maar naar een tsjechische tandarts te gaan, ook al had ik daar weinig zin in. Nu ben ik totaal niet bang voor de tandarts, maar ik had visioenen en vooroordelen van voor-oorlogse praktijken en vond het vervelend dat ik de taal niet sprak. Alles bleek anders, hij heeft me perfect geholpen, een wortelkanaalbehandeling notabene, sprak redelijk Duits en Engels en het kostte me slechts vijftig gulden. Zijn apparatuur was toen nog niet zo luxe als dat ik gewend was, maar dat deed niet af aan de kwaliteit van de behandeling. Ik ben drie keer bij hem geweest voor een behandeling. Wel kreeg ik ongelooflijk veel verdoving die tot ver in mijn keel doordrong.:oeps:

Zo zie je maar weer Lina Wij Nederlanders staan soms bol met vooroordelen.Hoe vaak blijkt het wel niet dat gebouwen/winkels,e.d.er van buiten niet uit zien,maar van binnen perfekt is met alle mogelijke apparatuur! Er valt nog veel te leren...

Gerrit ;)

Esthertje

Geroyeerd Lid
gerrit schreef:
Zo zie je maar weer Lina Wij Nederlanders staan soms bol met vooroordelen.Hoe vaak blijkt het wel niet dat gebouwen/winkels,e.d.er van buiten niet uit zien,maar van binnen perfekt is met alle mogelijke apparatuur! Er valt nog veel te leren...

Gerrit ;)
Mijn moeder schrok zich gek toen we bij de gynaecoloog kwamen, totdat ze eenmaal binnen was, het was schoner en moderner dan menig Nl (kraam)ziekenhuis

Esthertje schreef:
Mijn moeder schrok zich gek toen we bij de gynaecoloog kwamen, totdat ze eenmaal binnen was, het was schoner en moderner dan menig Nl (kraam)ziekenhuis

Esthertje ik schrok even omdat ik dacht dat je moeder schrok toen ze bij de gynaecoloog kwam ipv bij de tandarts (nee, grapje hoor!:deuk: )
Inderdaad het is mij tenminste al zo vaak opgevallen dat de buitenkant niet lijkt op hoe de binnenkant er uit ziet!
De Tsjechen kunnen op medisch-technisch gebied prima meekomen.Onze buurvrouw brak 2 jaar geleden haar rug.Therapie in Janske Lazne en...100 % genezen.:top:

Groetjes,

Gerrit ;)

Dat ziekenhuis in Nachod, waar wij in augustus waren, zag er van binnen en buiten beter uit dan het Martini in Groningen, lokatie van Ketwich. En dat wordt inderdaad vervangen, het gebouw is sterk verouderd, maar dat was het 10 jaar geleden ook al. Dikke bende.

Esthertje

Geroyeerd Lid
gerrit schreef:
Esthertje ik schrok even omdat ik dacht dat je moeder schrok toen ze bij de gynaecoloog kwam ipv bij de tandarts (nee, grapje hoor!:deuk: )
Sorry :bloos2: ik liep idd even naast het pad ... maar het ging over medische zorg en gebouwen, nu weer terug naar de tandartsen :D En daar ben ik nog niet geweest :oeps:

Marcel

Moderator
bron : Prague Daily Monitor

http://www.praguemonitor.com/ctk/?story_id=e46240i20061122

ook de Polen die in de grensstreek wonen met Tsjechie gaan naar tsjechische tandartsen. deze zijn beter én goedkoper dan de meeste poolse tandartsen.
eea wordt ook veroorzaakt dat poolse ziekenzorgverzekeraars gebitscorrecties alleen tot 12 jarige kinderen dekt.
een beugel kost in Polen tot CKR 25.000 in in Tsjechie gemiddeld rond de CKR 9.500. controle beurten in Polen CKR 350 en in Tsjechie CKR 200.
en terwijl de Polen toch even naar de tandarts in Tsjechie zijn : tanken ze goedkoper, gaan ze even langs de apotheek, wippen bij de kapper naar binnen en laten hun Skoda's repareren.

30 november hebben wij een afspraak bij een tandarts in Lanskroun.
Zal hierna een verslagje doen van prijzen etc want ik ga wat vullingen laten vervangen door kronen ;)

Bovenaan