Stopverf

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoihoi!
Ik zag dat er hier veel handige handjes waren, dus ik vroeg mij af of iemand wist hoe je stopverf moet kopen hier. In de bouwmarkt zag ik allerlei soorten kits, maar ze leken meer voor het lijmen te zijn.

Ik zoek een stopverf om hout een beetje op te vullen, en/of om ramen op hun plek te houden.
Het is voor buiten. Iemand enig idee wat ik beste kan kopen (merk/naam)?

Hoop dat iemand kan helpen, ik ga ondertussen verder met schuren!
 
De gewone "tmel" is niet veel meer dan een soort veredelde tandpasta. Voor buitengebruik absoluut ongeschikt. 'k Heb goede ervaringen met twee-componenten plamuur. In de Baumax en vast ook elders te verkrijgen. Op aanraden van onze schilder (in ons dorpje bekend staand als "Picasso", hoe verzinnen ze het, maar dat terzijde).
 
stopverf is wel degelijk verkrijgbaar in tsjechie.
in verfzaken bijv.
wordt verkocht in zg worsten, merk DEN BRAVEN !! ( ZWALUW)
is puur Nederlands product en is de originele stopverf.

Pes..niet te stoppen..
 
Stopverf is hier aleen voor binnen geschikt, ik doe eerst een draadje silikonekit daar op het glasruitje en druk het flink aan tot dat de silikonekit er uit komt, daarnaa spijkertjes voorzichtig inslaan( een stukje dik papier of zo iets voor bescherming er onder!!!!erg belangrijk!!!) en dan de stopverf...
 
De stopverf beweegt iedereen want als die niet goed zit....trouwens die moet eerst uitdroogen en hard worden voordat men met schilderen beginnen kan en dat duurt enkele weeeeeeeeeeeeekjes.Maar je niet ongerust ik reageer niet meer, heb niet zo veel tijd en energie.
 
??

Handleiding zegt 24 uur uitdrogen... Beetje bijschuren en ik probeer komend weekend pas over te schilderen...
Afijn, tijd voor wat pauze nu. Honger!

Ik krijg wel overigens wel spierballen van al dat schuurwerk, een lege fles vashouden voor een minuutje wordt al pijnlijk...
Ach, ik hoorde dat Tsjechische dames wel van gespierde mannen houden :-)
 
Spieren maakt voor de dames niet zo veel uit. Triest. Een aangenaam uiterlijk evenmin. Ook triest. Jouw florijnen c.q. euro's doen wél ter zake. Daar pak je welke dame dan ook, waar dan ook, altijd, mee in. Nog triester.
Klooien met stopverf of plamuur is nogal wat simpeler en relaxter. Leef je uit en neem een voortreffelijk Tsjechisch biertje als je er aan toe bent. Eventueel nog eentje. Pluk de dag.
 
Ben aan de rode wijn gegaan, cadeautje van mijn kolaudace.

We raken een beetje off-topic, maar ik zal voor het gemak "triest" lezen als "zo werkt het niet (echt) in Tsjechië".
Het verbaast mij dat de schoonheden des levens hier meer als status/opschep-symbool zijn dan dat het een expressie is van dat men alles gewoon goed op een rijtje heeft zitten. Mooie gedachten maken mooie mensen...
Ik realiseer mij terdege dat dit botst met de algemene gedachtestroom hier in Tsjechië, en dat dit mij noopt tot het vormen van een eilandje, wat mij nog verder van hen af brengt.

Gelukkig zijn er nog wel mensen die dit wél kunnen appreciëren, om nog iets boven het hedendaagse te creëren. Ze zijn een minderheid, maar ze bestaan wel.

Mijn hoop bestaat daarom nog altijd om gelijkgestemden in de buurt te vinden, hoe onmogelijk het soms ook lijkt...

Voor zover ik meemaak, worden spieren overigens wel op prijs gesteld. Geld hoeft niet noodzakelijkerwijs iemand hier in te pakken, trust me, maar ja, één Tsjechische betekent niet dat de overige Tsjechische vrouwen zo zijn. De stelling over het uiterlijk schenk ik je voor het gemak ook.

Goh, de wjin maakt mij wel erg relaxed...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan