Stopcontacten en elektra

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
Tip voor je meterkast buiten:
Er bestaan types met een glazen front zodat de meteropnemer af kan lezen zonder de kast te openen (hoewel de nieuwe meters electronisch uitgelezen worden)
In de kast zit namelijk ook de hoofdschakelaar . . . .er hoeft maar één "grappenmaker" te zijn en je hebt problemen.
(Iemand die jou niet mag en zegeltjes doorknipt, de aangeslotene is verantwoordelijk! Ik verzin dit niet, zo'n case was deze week op CZ TV)
 
zo te lezen heb je een lot in de loterij gewonnen .
zoals deze installateur zijn er weinig.
:confused:Dat kan ik niet beoordelen curious, er zullen ongetwijfeld ook andere types rondlopen, ik weet alleen dat ik tot dusver goede ervaringen heb opgedaan.:top: Er is keurig werk geleverd voor een bescheiden prijs. Een oud baasje van tegen de 80 heeft mijn schotel geinstalleerd, ik moest hem alleen even uit het volgende dorp halen en brengen, want hij had wat problemen met autorijden. Voortreffelijk werk, kraakheldere ontvangst. De installateur is ook al zo'n oude knar, maar laat hem maar schuiven, we zitten gewoon lekker te overleggen in de keuken, bakkie erbij, gaat prima. De mannen van de kabeltelevisie en internetaansluiting, zelfde laken een pak.
Toen ik ze in eerste instantie zag, dacht ik dat ze niet tot 10 konden tellen, representatie hebben ze hier denk ik nog niet van gehoord.:lache:
Maar vakwerk, heel keurig, alles netjes weggewerkt met zo min mogelijk schade aan muren en plafonds. Er moesten veel kabels aangelegd worden, dus het materiaal liep nogal in de papieren, maar op het werk was niets op aan te merken. Ik heb liever iemand rondlopen die er niet uitziet maar wel goed werk levert, dan iemand in een strak pak die maar wat aan zit te klooien.:yess:
 
Tip voor je meterkast buiten:
Er bestaan types met een glazen front zodat de meteropnemer af kan lezen zonder de kast te openen (hoewel de nieuwe meters electronisch uitgelezen worden)
In de kast zit namelijk ook de hoofdschakelaar . . . .er hoeft maar één "grappenmaker" te zijn en je hebt problemen.
(Iemand die jou niet mag en zegeltjes doorknipt, de aangeslotene is verantwoordelijk! Ik verzin dit niet, zo'n case was deze week op CZ TV)

:top:Bedankt voor de tip, we gaan dus voor het glazen, afsluitbare kastje als het zover is.

Gelukkig woon ik in een dorp met een goede sociale controle en voorzover ik weet zijn er hier geen mensen die ons niet mogen. Ze zijn tot dusver allemaal even vriendelijk, proberen een praatje aan te knopen. We moeten links en rechts borreltjes komen drinken en mensen zijn bij ons ook van harte welkom. We doen niet moeilijk als iemand eens een karretje wil lenen, onze paardentrailer is een b.v geliefd object om koetjes mee te transporteren. Als tegemoetkoming ontvangen wij dan potjes met ingemaakt lekkers en flesjes drank. Gewoon delen wat je hebt, dan heeft iedereen wat.
 

Vodnik

† In Memoriam
(paarden) trailer uitlenen? Pas op!!

Ik neem aan dat die trailer op nederlands kenteken staat, dan geldt het volgende:
Een aanhanger achter een Nederlandse auto is automatisch meeverzekerd met het trekkende voertuig. Dit geldt niet in Tsjechie. Hier in CZ moeten trailers apart verzekerd worden. Ook al heb je bij je nederlandse trailer een groene kaart, dan geldt die alleen in combinatie met een nederlands trekkend voertuig.

Trailer dus apart verzekeren en dat lukt in NL niet maar in CZ wél, zelfs met nederlands kenteken.
(ik heb mijn trailer -met nederlands kenteken- bij CP verzekerd)
 
Bovenaan