Starlink

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heeft iemand hier ervaring met Starlink ?
Omdat ik niet zo tevreden ben over T mobile ben ik gaan zoeken naar alternatieven, en ben ik bij Starlink terecht gekomen, wat ik lees schijnt dat toch wel goed te werken, is iets duurder, maar dat maakt mij niet uit, ik heb al jaren Sateliet TV , nu ook nog internet uit de ruimte zou mooi zijn.
Komende maanden ga ik zo'n set aanschaffen en kijken hoe goed dat werkt.

Ik hoor daar altijd goede verhalen over. En voor thuis is het (althans in NL) niet duur.
Als je niet hoeft te gamen dan zul je qua ping/snelheid goed vooruit kunnen daarmee.

Mik je op de goedkopere of duurdere versie? Weet wel dat je met een abonnement de zakken van Edon Musk vult. Toen ik hier lang geleden 'in the middle of nowhere' begon waren de enige voorzieningen telefoon, elektriciteit en water uit eigen bron. Eerst aangesloten op de telefoonlijn. Daarna internet daarop begonnen. Ik neem aan dat intussen weinig mensen meer gebruik maken van een vaste telefoonlijn. Voor mij betekent dit een prima ontvangst van TV en internet via die telefoonlijn. Wat er gebeurt wanneer je met meer apparaten tegelijk gebruik maakt van deze lijn weet ik niet.
Denk er wel aan dat je met de computer niet rechtstreeks naar de programma's van de NPO mag kijken, maar dit kunt omzeilen door gebruik te maken van VPN.
Ik wijzig voorlopig niet (downloadsnelheid 725 mb/s), maar heb wel interesse je te volgen.

Bovenaan