SReality

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Via google ben ik op de website terechtgekomen van SReality, een aantal keren heb ik via de mail getracht in contact met hun te komen daar ik interesse had om een aangeboden huis. Mails gestuurd in het Engels en in vertaald Tsjechisch. Geen enkele reactie ontvangen. Dit is toch wel een vreemde manier van zaken doen. Is er iemand anders die ervaring heeft met deze Makelaar?:confused:

Naar wie heb je je email dan gestuurd? Naar sReality of naar de makelaar van het aangebodene OG.

Ik heb weleens mailtjes gestuurd, en altijd binnen 1 dag reactie gehad. Maar dan mailde ik inderdaad naar de makelaar die (meestal met een foto) erbij staat.

Naar de makelaar die bij het onroerend goed stond.
Binnenkort ga ik naar Tsjechie en zal dan het makelaarskantoor bezoeken.
Hopelijk spreekt daar iemand engels. :confused:

Remax

Ik heb destijds via Remax gekocht ,blijkt achteraf een koopje te zijn geweest .Is inmiddels het 3-voudige waard :stout:.
Goed kijken wat je koopt ,taxatiewaarde kennen ze hier nog niet:slik: .Het is maar wat de gek ervoor geeft:denk:

Marcel

Moderator
het kan wel 3x zoveel waard zijn, maar daar heb je niet veel aan. als je het wilt verkopen, dan moet je het er nog wel voor zien te krijgen en zien te verkopen.
het is maar wat de gek ervoor geeft ...

Ik was niet duidelijk genoeg ,als je kijkt wat ze in de omliggende dorpen moeten betalen voor bouwvallen van vergelijkbare grootte en met ong dezelfde hoeveelheid land dan zie je prijzen die het 3voudige zijn van hetgeen wij betaald hebben .
En wij hebben er al het nodige al gedaan : Nieuwe waterleidingen en pompen,afvoeren nieuw kunstof ramen, 2 siemens keukens dak al gedeeltelijk vernieuwd etc.

Vodnik

† In Memoriam
........... ,taxatiewaarde kennen ze hier nog niet:slik: .Het is maar wat de gek ervoor geeft:denk:

Onzin, een huis MOET getaxeerd worden voor de overdracht. Je betaald overdrachtsbelasting van 3% over de taxatie waarde óf de verkoopwaarde, dat wat het hoogst is (deze tax dient overigens door de verkoper betaald te worden, als die dat niet doet kan FU het op de koper verhalen.

Wat huizen prijzen betreft, vragen staat vrij maar als je teveel vraagt raak je het eenvoudigweg niet kwijt. (tenzij je een buitenlander treft . . . die willen nog weleens prijzen verkeerd vergelijken)

Ok, heb niet meegekregen dat het huis destijds getaxeerd is:bloos2:.Ik heb 3 jaar terug ca 15.000 euro betaald voor een huis met 3 woonlagen van 15x12 m en 540m2 tuin .Zie in de omliggende dorpen vergelijkbare objecten in de staat waar ik het toen voor kocht staan voor rond de 50.000 euro

Bovenaan