Spindleruv Mlyn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Even een vraagje over spindleruv mlyn, ik overweeg hier van de zomer heen te gaan. Nu lijkt het op de kaart alsof het aan het eind van de weg ligt, klopt het dat je hiervandaan altijd het hele dal uit moet rijden om ergens te komen en zo ja hoe lang is deze weg?

Klopt het ook dat dit omdat het een wintersportgebied is, het hier ook 's zomers veel regent?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en vast bedankt.

groetjes maris

Ps. hoop dat het hier goed staat.
 
Hallo Mariska,
Zag nu pas je vraag staan.
Inderdaad is het zo als je in Spind. bent je steeds het hele stuk stuk terug moet rijden als je iets wilt gaan bekijken. het is ongeveer 15 km. tot Vrchlabi.Maar het ligt er ook aan wat voor vakantie je wilt als je veel wilt wandelen is het wel heel erg mooi omdat je daar toch meer in de bergen zit.En wat de regen betreft dat valt volgens mij erg mee hoor.
gr. Els
 
het weer in tsjechie is gewoon met af en toe een buitje, maar in het zuiden regent het veel meer, ik weet niet wat voor vakantie je wil houden, maar misschien kan je beter iets centraal in het reuzengebergte zoeken zodat je alle kanten uit kan.
 
bedankt voor de reacties, omdat het toch heel populair is denk ik toch dat het de moeite waard is en heb ik een paar dagen hier geboekt. Kan iemand me uitleggen hoe het met parkeren zit, heb begrepen dat ik niet bij het hotel kan parkeren maar op een speciale parkeerplaats. Is het dorp deels autovrij?
 
ja het dorp is autovrij, aan het begin van het dorp heb je een parkeerplaats die bewaakt is, je moet daar gewoon een kaartje kopen misschien hebben ze wel een voordeel tikket. ik geloof dat je bijna gelijk bij de parkeerplaats kwam, maar weet het niet meer zeker.
 
weet iemand misschien wat dat parkeerterrein kost dan, want van het pension uit waar ik heb geboekt hebben ze me daarover niks verteld. Hoe krijg je trouwens al je koffers naar het pension dan?
 
Misschien bedoelen ze de parkeerplaats bij Hotel Centraal die ligt in het centrum, anders zou je van de grote parkeerplaats een taxi moeten nemen naar je Hotel.
Toch hebben zowat alle hotels en pensions een eigen parkeerplaats erbij.
ik zou het zeker nog eens navragen.
gr. Els
 
huh snap er niks meer van de een zegt dat er parkeerplaatsen bij de hotels zijn en de ander dat er een centrale parkeerplaats is en dat het dorp dus autovrij is. Het gaat om pension Happy zijn er misschien mensen hier die me dan meer kunnen vertellen?
 
Mariska, ik denk dat als je niet mag/kan parkeren bij het pension ze je dat wel hadden verteld, dus als dat niet vermeld is neem ik aan dat ze een eigen parkeerruimte hebben. Kan je niet bij het pension informeren hoe het zit?
 
Wij zijn jaren op wintervakantie geweest in Spind.en zijn in verschillende hotels geweest we hebben nooit problemen gehad met het parkeren. Ik denk ook dat het hotel aangeeft als je ergens anders moet parkeren.
Pension Happy kan ik niet.
gr. Els
 
Hoi,ben in augustus 2006 ook daar geweest,heb ook geen problemen gehad met parkeren,deze plaats is uitstekend geschikt om te wandelen,je kan er de kabellift nemen naar boven en dan mmoie wandelingen maken;je kan tijdens die wandelingen regelmatig verpozen en iets eten in kleine bergrestaurantjes op het terras lekker in het zonnetje,twas zalig daar;
het zwembad daar vond ik wel wat overroepen.



veel plezier

philip
 
Wij zijn vorig jaar een dagje in Spindleruv Mlyn geweest en we willen er dit jaar zeker een keertje terug gaan.
Vorig jaar kon je een soort "activiteiten-pasje" kopen waarmee je allerlei (sportive) activiteiten kon doen; bijv. roddlen, zwemmen, klimparcous, etc. Weet iemand of dit een jaarlijks terugkomende aanbieding is?
Ik kan er op internet helaas niet achter komen.

Grt. Ed en Il
 
hoi hoi:beleefd:
wij gaan dit jaar naar spindleruv myln maar nu het probleem mijn zoon en schoondochter gaan dit jaar ook mee die houden van sávonds uitgaan enz.
hebben de leeftijd van ong 30 ja

is er daar iets te doen voor hun

dan heb ik ooit hier gelezen dat er ook in de buurt ergens een groot zwembad met winkelcentrum moet zijn maar kan dit niet meer terug vinden wie oh wie kan me helpen

en zijn er nog andere leuke dingen voor hun daar in de buurt

alvast bedankt betty:top:
 
Hallo,

Eind april gaan we naar spindleruv mlyn het hotel waar we zitten heet Oreo hotel Horal, weet iemand hier iets over te vertellen?
Zijn er in de buurt nog leuke dingen te zien of te doen.
Laat maar komen al jullie berichten:D
 
in de omgeving van spinderluv mlyn zijn genoeg dingen te doen. Onder andere de hoogste berg van tsjechie, bron van de elbe, op 1 uur rijden vind je dvur kralove. Daar is een leuke dierentuin.
 

kuurgast

Donateur
Ja Pes zekers leuk ,maar er kan ook eerst zelf gezocht worden en dan eens gaan vragen in bestaande topics. ;)
Krijg je minder versplinterde informatie en is het makkelijker terug te vinden ook voor anderen.
 
Bovenaan