Snelweg Dresden-Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben 2 weken geleden langs Dresden gereden. De autobahn is nog niet klaar ( "voraussichtlich ende 2006" staat op de borden.
Hij eindigt momenteel nog bij Pirna.
 
Bedankt voor de info. Ik vind persoonlijk via Zinnwald/ Zinovec ook een mooiere route maar die "gezelligheid" zal wel snel verdwijnen als de Autobahn er eenmaal is...
Maar het scheelt wel veel tijd. Doe ik er normaal ongeveer 6/7 uur over, dan kan het daarna nog sneller, haha...

:agent:

Greetz Roy
 
Wie kan ons vertellen hoe het bevalt om de A17 te nemen van Dresden richting Praag?
Wij vertrekken 30-7 richting Moravie.
 
Deze autobahn is klaar tot aan Pirna. Ik denk dat je beter gewoon de "oude" route kunt nemen. Dus via Dippoldiswalde en dan via Zinnwald/ Zinovec, Teplice, Lovosice Praag..

Prettige vakantie
 
Wij gaan over 2 weken naar libouchec, vorig jaar zaten wij in de omgeving van ceska kamenice.
Vorig jaar over de 17 gereden tot Pirna hierna over op provinciale weg
Weet iemand de beste route voor libouchec?

Ed
 
Het is inmiddels eind 2006. Eergisteren (21/12) is het grootste deel van de snelweg vrijgegeven. Tevens wordt het vrachtverkeer vanaf nu van de b170 geweerd.

Alleen de 16 km tussen Rehlovice en Lovosice is nog niet toegankelijk. Weet iemand of er voor dit deel goede bewegwijzering richting Praag geplaatst is ?
 
Beste Rickheuvel

Ik denk dat deze snelweg niet interessant is voor het Reuzengebergte,
omdat je dan binnen door moet rijden wat ook niet opschiet.
Wij willen door rijden tot polen en dan naar harrachov.
als jij het wilt proberen horen we graag hoe het gaat.

Groetjes Loek
 
Bovenaan