Sneeuw?! Winter 2010/2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Is het voor beginnende skiërs goed te doen om op bevroren sneeuw te skiën?
 

Ad Verschoor

Donateur
De voorspelling voor het komende weekend is een halve meter sneeuwval in de Alpen en het zuiden van Oostenrijk. Ik weet niet of dit sneeuwgebied doortrekt naar Tsjechie.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vallen op een ijsplaat maakt het stukken erger.

'Ga nu niet skiën'
Vijftien procent meer ongevallen door sneeuwtekort en ijsplekken

'We raden mensen af om nu naar de skioorden te trekken', zegt bijstandsorganisatie VAB. Sneeuwtekort en ijsplekken in de pistes maken een vakantie in de grote skioorden immers te gevaarlijk.

Lees het volledige artikel hier . (De Standaard zaterdag 12 februari 2011)
 
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Is het voor beginnende skiërs goed te doen om op bevroren sneeuw te skiën?
Ik, beginnende skiër, ben geen fan van een bevroren ondergrond als ik eerlijk mag zijn. Je verliest dan tijdelijk de controle. Meestal zijn het maar een aantal plekken op de piste, als het één en al ijs is ga ik sowieso niet skiën maar dat komt zelden voor. Tijd voor nieuwe verse sneeuw! :D
 
Ik ben een zeer matige skiër en heb een enorme hekel aan bevroren pistes. Je hebt geen controle meer over je ski's, kunt niet goed sturen en remmen en als je -zoals ik- zwakke knieën hebt is dat funest. Ook de kinderen hebben er een hekel aan. Jacob, geoefende skiër, vindt het geen probleem. Die gaat toch altijd met een rotvaart.
Je zou dus de conclusie kunnen trekken dat je als beginner een gebied moet zoeken met sneeuw.:oeps: i.p.v. ijs...:slik:
 
Ik ben zelf een redelijk gevorderde snowboarder en vind persoonlijk een piste het fijnste als er een klein laagje sneeuw op ligt met daaronder een wat hardere plak. Ik denk dat niemand het fijn vind als er echt alleen ijs ligt.

Wij hadden vorig jaar een keer dat het 's avonds had geregend, dit stopte toen en de volgende dag gingen we maar met een paar man naar de piste. De andere dachten dat het erg slecht zou zijn vanwege die regen. Maar omdat deze regen een beetje was vastgevroren werd de piste prima voor de niet-beginners. Een laagje sneeuw met daaronder wat hardere sneeuw.
 
Ik heb toevallig net een live verslag gekregen van de sneeuwcondities op de Jested bij Liberec. Perfect voor zowel beginners en gevorderen.
 
mijn vriend is vandaag op de jested aan het snowboarden met twee kinderen van 6 en 7 (die voor het eerst aan het snowboarden zijn) en hij zegt dat het goed is dus dan zal het wel zo zijn toch?? Ik weet het niet want ik ben in Nederland. Wilde alleen de bangmakerij die in de pers op dit moment plaats vindt in iets ander licht plaatsen.
 
Wilde alleen de bangmakerij die in de pers op dit moment plaats vindt in iets ander licht plaatsen.
Helemaal mee eens! Een beginner gaat niet alleen de piste op, die neemt gewoon les!!!! En zie, het aantal ongelukken daalt drastisch, niet alleen omdat je goed begeleid wordt maar ook omdat de leraar/lerares de gevaarlijke punten kent op de piste.

Have fun CZ fan! :D
 
Bovenaan