Slowaaks ouderpaar martelt baby dood

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Uit de Telegraaf:

Slowaaks ouderpaar martelt baby dood

BRATISLAVA - Een Slowaaks ouderpaar is in Slowakije aangehouden wegens de moord op hun zes maanden oude dochtertje. Dat meldde het persbureau TASR vrijdag op gezag van de politie.

De 37-jarige vader en 21-jarige moeder zouden het kind dusdanig hebben verwaarloosd dat het ernstig ondervoed was. Directe doodsoorzaak was echter een hersenbeschadiging, waarschijnlijk doordat de ouders het kind hadden geslagen.

Volgens TASR moeten zij rekening houden met een gevangenisstraf van tussen de tien en vijftien jaar.
 
R

rob.goverde

Guest
Wat is de boodschap van dit verhaal, dit gebeurt jammer genoeg in NL ook.
Bedoel je hier de strafmaat mee in vergelijking tot NL???
Of bedoel je wat anders te vertellen Rudolf?
Wel groot leeftijdsverschil tussen ouders, mss oorzaak???
 
Van dat hoge leeftijdsverschil sta ik eigenlijk niet meer van te kijken. Dit verschil valt misschien nog wel mee. Je ziet vaker, dat een oude(re) man een vriendinnetje heeft die wel zijn (klein)dochter kon zijn! Dan is het pas een groot verschil in leeftijd!

Met dit berichtje wilde ik niks in het bijzonders vertellen.
Je weet, als in NL CZ in het nieuws komt, dat ik dat op het Forum laat weten
wink.gif


Ok, misschien dat het nu een beetje off-topic was (Slowakije).

Maar het thema is wel actueel. Afgelopen week heeft de Nederlandse media veel aandacht besteed aan (kinder)mishandeling.

Je zou je af kunnen vragen waarom de Telegraaf dit berichtje geplaatst heeft.
Om nog even aandacht te besteden aan het thema mishandeling of om Slowakije in een slecht daglicht te plaatsen? Of om te laten weten, hoe ze in Slowakije dit soort misdrijven aanpakken.

FYI: Ik plaats nooit berichten met opzet om discussies uit te lokken of te shokeren. Maar om te informeren en dan zie ik wel of er reacties komen.
 
rob: ik ben nu actief op de 2 forums.... . op het andere forum wordt massaal nieuws gepost over het reilen en zeilen in tsjechie en slovakije.... . allemaal zaken die we amper in onze krant lezen: is het nu goed of slecht maakt nie uit... de bedoeling is informatie te geven... nu toevallig is het minder goed nieuws.... maar er wordt hier altijd een aanmerking op gemaakt in de zin van: wat wil je hiermee zeggen? wat is het doel van dit artikel?....
 
ik denk dat het plaatsen van nieuws een goede zaak is,het is niet de eerste keer dat dit gebeurt (ik bedoel het plaatsen van nieuws)de vragen wat wil je er mee zeggen en wat is de doel van het artikel,zijn in dit geval niet belangrijk.toen het nieuws over de moord van theo van gogh werd geplaatst heb ik niet gelezen dat deze vragen werden gesteld.
 
R

rob.goverde

Guest
Hoi Stef,

Mijn vraag was bedoeld als heeft het plaatsen van dit bericht een bepaalde boodschap?

Ik begrijp dat het plaatsen van zo'n artikel nieuws is, maar mijn vraag was meer, zet je het op dit forum met een bepaalde bedoeling. Temeer omdat op dit moment nogal wordt gediscusieerd over de pro en contra's over Tsjechie en Nederland.
Als opm. Hierbij er stond vandaag in De Telegraaf (ja hij komt bij mij ook op zondag) een bijna gelijkduidend verhaal over een echtpaar in Amersfoort en een kind van 4 wat zeer ernstig is mishandeld.

Mijn opmerking was eigenlijk het komt ook in Nederland voor en is jammer genoeg nieet een eenmalig op zich zelf staand iets. Zulke dingen zijn gewoon zwaar K.... dat het gebeurt.

Ik probeer zeker te voorkomen dat het weer pro en contra wordt, iedereen weet wat ik bedoel... toch!
 
rob: zelfs al is er een momenteel soms discussie over pro en contra's over tsjechie-nederland-belgie-hoort ook bij dit forum:))) )....
ik weet wel dat je de slechtste niet bent(zeker niet),maar men moet objectief blijven.... als men kijkt naar dit forum,naar de titel ervan.... : slecht nieuws hoort er zowiezo bij, en vele mensen bezoeken dit forum om nieuws te hebben(zou men trouwens meer moeten doen nieuws posten,zoals rontje en anderen)... . maar ik weet ook wel: post je een neg. iets over nederland belgie: gaan de nederlanders-belgen in de 'strijd', iets neg. tsjechie: gaan de tsjechen iets meer in de 'strijd' .

en ze mogen nog duizend moorden plegen in tsjechie, 28 verkrachtingen in een week: heeft niks te maken met de band die ik heb met men vrienden uit pardubice,mss persoonlijk nu,maar anderen hebben daar ook heel nauwe contacten,dan alleen maar 'toerist' zijn
 
R

rob.goverde

Guest
Beste lezers,

Ik bedoelde niets met mijn opmerking, over het wel of niet goed vinden van het plaatsen van dit artikel. Ik vroeg alleen of Rudolf er een speciale boodschap mee had!
Laater zoveel mogelijk nieuws komen uit Tsjechie, goed of slecht. Ik heb er niets op tegen, begrijp me goed.

Ik bedoelde alleen dat de strekking van het verhaal ook in NL voor komt en prompt staat het de volgende dag in de krant!

Alleen Stef dusienden moorden en 28 verkrachtingen in een week is me toch wat teveel!!!!
confused.gif
 
Bovenaan