Slapymeer\Rabyne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
Even een kort verhaaltje over onze ervaring in Slapy.

Even om het verhaal duidelijk te maken: ik heb een Tsjechische vriendin en zij was in hun vakantiehuis met haar ouders een paar dorpjes verderop.

We hadden via een Tsjechische site een huisje geboekt in Rabyne.
Het huisje was precies wat de foto's beloofden, mooie tuin voor de hond.
Genoten van het mooie weer, bootje gehuurd en lekker gevaren op het Slapy meer. Wat een mooie omgeving.
Uitgenodigd bij onze vriendin, waar haar moeder voor ons had gekookt. Ik weet nu wat bramboraky is, mjam mjam. Ook erg handig dat onze vriendin met ons is mee geweest want er wordt er zo goed als geen Engels gesproken:)
Dagje Praag gedaan, altijd een aanrader.
Helaas is de laatste nacht ingebroken in ons huisje, mijn portemonnee weg en de laptop... Denk dat ze gestoord zijn want de portemonnee van mijn vriend lag nog op tafel net als het nieuwe fototoestel...Ook lagen de autosleutels nog op tafel, de autodeur stond wel open maar de losse navigatie hebben ze ook laten liggen.. Nou ja, heel gedoe allemaal. 112 gebeld en de politie zou komen..Ondertussen ook mijn vriendin gebeld, zij is gelijk met haar ouders gekomen om ons te ondersteunen. In ieder geval bijna 3 uur op het politiebureau gezeten met een goede tolk bij me:)
En waar ik (ondanks alle gekl**t) het meeste boos om ben: de politie vroeg aan de (Tsjechische) buurman van het huisje wat voor ons stond of ze iets hadden gezien of gehoord die nacht. Helemaal niks, maar de buurman vertelde aan de politie dat we dit zelf wel in scene gezet zouden hebben voor de verzekering!!!! De politieman is hier boos om geworden dat deze opmerking geplaatst werd. De ouders van mijn vriendin hebben dit gehoord, die man wist natuurlijk niet dat deze mensen bij ons hoorden..
Afijn, moraal van het verhaal: onze hond is geen waakhond..Hij lag gelukkig bij ons boven, moet er niet aan denken wat er gebeurd zou kunnen zijn met de openstaande deuren en hek wat geforceerd was..

Ondanks de niet leuke afsluiting toch een heerlijke week gehad in Tsjechie..
 

Ad Verschoor

Donateur
Van mijn vrouw (Marja) is enkele jaren terug de portemonnee gerold in Praag. Vrij lang ook doorgebracht op het politiebureau, maar gelukkig was er een agent die goed Engels sprak. Hoewel twee vrolijke blonde jongedames wel met enige voorrang geholpen werden. :stout::D Op zulke momenten is hulp van vrienden natuurlijk fantastisch en komen de goede herinneringen vanzelf weer boven drijven.
 
Gelukkig de laatste nacht, dus daarvoor lekker kunnen genieten! Ook erg vervelend voor mijn vriendin en haar ouders, ze hadden last van plaatsvervangende schaamte. Maar dit gebeurd overal ter wereld...Helaas..
 
Bovenaan