SkyEurope Airlines

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

SkyEurope Airlines opent een nieuwe basis op de luchthaven Ruzyni bij Praag. Vanaf 10 april 2006 stationeert de Slowaakse maatschappij twee gloednieuwe Boeing 737-700’s op de Tsjechische luchthaven voor vluchten naar zeven bestemmingen, waaronder Amsterdam. Praag is de vijfde Centraal-Europese basis voor SkyEurope.

Naast de dagelijkse route naar Schiphol gaat SkyEurope vanag april zeven dagen per week vliegen op Milaan Bergamo en Rome Fiumicino en twee keer per dag naar Parijs Orly. Naar Napels gaat SkyEurope twee keer per week vliegen, op Nice drie keer per week en op Barcelona vier keer.

De uitbreiding is mogelijk dankzij de nieuwe Boeing 737-700’s, die vanaf volgende maand de vloot komen versterken. SkyEurope heeft zestien van deze toestellen met 149 stoelen in bestelling. SkyEurope heeft de intentie om in een later stadium het aantal bestemmingen vanuit Praag uit te breiden.

Bron: zakenreisnieuws.nl
 
Dit is heel goed nieuws! SkyEurope kan ik van harte aanbevelen, ben al verscheidene keren met deze maatschappij naar Bratislava gevlogen en vandaar verder met de trein naar CZ. Was voor mij gunstig omdat ik geregeld in Moravië te doen heb.... maar een vlucht naar Praag zie ik ook wel zitten. Blij!
 
Ben ook blij!!!! Ook bedankt voor de tip
Radek gaat af en toe naar Decin, meestal om op de hond te passen wanneer zijn broer en schoonzus op vacantie gaan. Ik blijf dan meestal thuis, maar nu wordt het zelfs mogelijk om gekoppeld aan mijn 60+ vrijreizendag van de NS,een weekendje naar hem toe te gaan.
Overigens zag ik dat de vluchten de hele week redelijk vroeg vanaf schiphol vertrekken. Alleen op zondag gaan ze rond het middaguur.
 
Zit ik alleen met één vraag: hoe betrouwbaar is deze maatschappij? Want bij veel van die andere prijsvechters hoor je toch vaak dat boekingen en vluchten gewoon op het laatste nippertje gecanceld worden... :(
 
Ik heb zelf Sky europe afgehandeld.
Opzich een betrouwbare maatschappij, doet het erg goed nu hebben aantal nieuwe boeing in bezit. Heb nooit megemaakt dat ze een vlucht hebben gecancled opzich zaten de vluchten ook vaak vol. Wel natuurlijk vaker vertraging etc das ook het nadeel als je met low cost maatschappijen vliegt.

Vind alleen 'n klote tijd van praag naar amsterdam.
 
Laura, dik! Altijd zeer handig jouw insiders info vanuit de vliegbranche.

Nu moeten we met z'n allen stevig gaan boeken bij SkyEurope, om te zorgen dat ze blijven vliegen. Helemaal mooi zou het zijn als ze tijdens de winter door zouden vliegen, maar ik vrees dat ze dan net zoals Smartwings liever naar de Costa's vliegen met zonminnende Slowaken.
 
SkyEurope en Malev winnaars van Traveller Magazine Awards

SkyEurope Airlines is door lezers van The Traveller Magazine uitgeroepen tot beste low cost maatschappij van 2005. Het is de tweede keer dat de prijsvechter deze titel krijgt. De award voor beste luchtvaartmaatschappij van het jaar gaat naar het Hongaarse Malev. Het onderzoek onder de lezers van het magazine werd voor de zevende keer uitgevoerd.

Recentelijk (13 februari) is uit statistieken van de Association of European Airlines (AEA) gebleken dat Malev op de vierde plaats staat wat betreft punctualiteit. SkyEurope maakte begin deze week (14 februari) bekend dat het een nieuwe basis op de luchthaven Ruzyni bij Praag opent.

Bron: luchtvaartnieuws.nl
 
WoW Mensen wat een nieuws !
Betaalbare vliegtarieven Praag-A'dam.
Als ik terugdenk aan de buskwellingen van bohemia expres en de euroliners pfffffffff.
KLM / CSA bedankt voor de goede zorgen (not). Beter zo, dat het ook voor de 'normale mens' mogelijk word je fam en vrienden eens op een regelmatige basis te bezoeken tegen een fatsoenlijke prijs.
Ik heb de site direct in de favorieten gepropt, ontzettend bedankt voor de info Vasku!
Cheerzzzzzz
Onno
 

Marcel

Moderator
voor deze prijs zouden we eigenlijk ooit een forum-meeting in de lucht kunnen gaan houden. enkel ff een stapeltje retourtjes praag boeken.
of wellicht een dom idee ?:fool:
 

Vodnik

† In Memoriam
Slechte tijden? De mooiste die wij ons voor kunnen stellen! (maar ja voor ons is "heen" PHA -> ASD) Al drie tickets gereserveerd voor 750 czk per tciket incl tax Dit is 1/3 van de prijs van eurolines bus!
Ik ga vooruit met auto (en hond) Mij vrouw komt me vliegend achterna en we staan meteen in Amsterdam voor bv Rembrandt!
(terug rijden we dan)

P.
 
SkyEurope verkoopt 10.000 tickets op Praag-vluchten

SkyEurope Airlines heeft in de eerste week na het bekendmaken van nieuwe routes vanuit Praag op deze vluchten 10.000 tickets verkocht. De Slowaakse prijsvechter noemt dit resultaat ‘optimistisch’. De maatschappij maakte op 14 februari bekend vanuit de Tsjechische hoofdstad naar zeven bestemmingen te gaan vliegen, waaronder Amsterdam en Parijs.

Na het bekendmaken van de nieuwe routes begon een rel met Wizz Air, dat SkyEurope ervan beschuldigde de Poolse markt in de steek te laten door de nieuwe routes vanuit Praag te openen. SkyEurope annuleerde diverse routes vanuit Warschau, ten faveure van de nieuwe Praag-lijndiensten. Wizz Air bood daarop aan de gedupeerde SkyEurope-passagiers gratis te vervoeren.

Bron: Zakenreisnieuws
 
Wauw dit klinkt echt fantastisch; dit is iets wat ontbrak op de markt, dus laten we hopen dat we lang hiervan gebruik kunnen maken en dat de prijzen ook daadwerkelijk zo laag blijven.
 
Mooi, dat deze luchtverbinding is gerealiseerd.

Ben nu alleen nog benieuwd, wanneer er iemand wakker wordt, om ook eens bijvoorbeeld een keer per week te vliegen vanaf BRNO-airport. In Brno wonen ook zo rondom de 400.000 mensen

Roeland
 
Sterke passagierstoename SkyEurope Airlines in februari

SkyEurope Airlines heeft bekendgemaakt in februari 145.425 passagiers te hebben vervoerd. Dat is 72 procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar, zo maakte de Slowaakse prijsvechter maandag (6 maart) bekend. SkyEurope zag verder de bezettingsgraad met 8,9 procentpunten sterk verbeteren tot 75,1 procent.

In de afgelopen twaalf maanden vlogen bijna twee miljoen reizigers met SkyEurope, 83 procent meer dan in het jaar ervoor. De bezettingsgraad was 77,1 procent.

SkyEurope Airlines vliegt vanuit Bratislava, Budapest, Krakow en Warschau. In februari kondigde de maatschappij aan twee gloednieuwe Boeing 737-700’s in Praag te stationeren. Vanuit de Tsjechische hoofdstad zal vanaf april worden gevlogen naar Amsterdam, Barcelona, Milaan-Bergamo, Napels, Nice, Parijs Orly en Rome Fiumicino.
 
Eind aan misleidende tarieven vliegreis

Vliegmaatschappijen stoppen met de misleidende lokprijzen die met de verzwegen toeslagen bij vertrek vaak het dubbele, driedubbele of nog hoger blijken te zijn. Swiss, dochter van Lufthansa, is gisteren als eerste met all-in prijzen gestart. De maatschappij hanteert nu enkel nog de totale vliegprijs.

SkyEurope, een populaire Oost-Europese prijsvechter, volgt vandaag dat voorbeeld.
 
Eerste Boeing 737-700 SkyEurope in Bratislava

SkyEurope Airlines heeft zijn eerste gloednieuwe Boeing 737-700 in ontvangst genomen. Tijdens de ontvangstceremonie in een hangaar op thuisbasis Bratislava werd het toestel in aanwezigheid van 900 genodigden gepresenteerd. SkyEurope Airlines ontvangt in eerste instantie zestien 737-700’s.

Onder de aanwezigen bevonden zich onder meer de Slowaakse president Ivan Gasparovic, de Amerikaanse ambassadeur in Slowakije en vertegenwoordigers van Boeing, leasemaatschappij GECAS en motorenfabrikant CFM International.

CEO Christian Mandl van SkyEurope Airlines ging in zijn speech in op de nog korte geschiedenis van de prijsvechter. “Vier jaar geleden startte SkyEurope Airlines met één binnenlandse route in Slowakije. Vandaag ontving het zijn eerste gloednieuwe in Slowakije geregistreerde vliegtuig.”

SkyEurope wil zijn eerste 737-700’s vanaf volgende maand gaan inzetten op de nieuwe routes vanuit Praag naar diverse Europese bestemmingen, waaronder Amsterdam.

Luchtvaartnieuws.nl
 

Bijlagen

  • skyeurope2.jpg
    skyeurope2.jpg
    24,8 KB · Bekeken: 9
Ik heb net gekeken naar de prijzen die Skyeurope nu berekent. ze geven nog steeds de prijzen ex-taxes aan. Maar wat me opviel was, dat ze tussen maandag en nu andere prijzen berekenen.
Pech voor Radek, wanneer hij vandaag had geboekt i.p.v. maandag j.l. was hij nog enkele Euri goedkoper uitgeweest.
 
SkyEurope meldt passagierstoename van 62,3 procent

SkyEurope Airlines heeft in maart 178.163 passagiers vervoerd. Dat is een toename van 62,3 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De bezettingsgraad verbeterde opnieuw en bereikte een percentage van 74,4 procent, zo maakte de in Slowakije gevestigde low cost carrier donderdag (6 april) bekend.

In de twaalf maanden tot en met maart 2006 heeft SkyEurope meer dan twee miljoen passagiers vervoerd. Ten opzichte van het jaar ervoor is dat een groei van 76,7 procent. De bezettingsgraad nam met 3,9 procentpunten toe tot 76,7 procent.

Dit jaar rekent SkyEurope op een verdere toename van het aantal passagiers. Onlangs arriveerde in Bratislava de eerste van zestien nieuwe Boeing 737-700’s vanuit de Boeing-fabriek in de VS. Binnenkort start de maatschappij ook met vluchten vanuit Praag, waarbij onder andere Amsterdam tot de bestemmingen behoort.

luchtvaartnieuws.nl
 
Vandaag eerste vlucht van Sky Europe Praag – Amsterdam - Praag. Kwartier te laat aangekomen op Schiphol en half uur te laat vertrokken richting Praag.
 
Radek is vandaag ( dinsdag 11/4) uit Praag gekomen, 10 minuten eerder geland dan de geplande aankomsttijd ( 08.50 uur). Het toestel was niet helemaal vol.
Je krijgt geen ontbijt of drinken aan boord, kan ook niet wanneer je de lage tarieven in ogenschouw neemt. Wel kun je aan boord e.e.a. kopen, maar de prijzen zijn zodanig, dat je al gauw op de zelfde prijs zit als het hele ticket heeft gekost. Tot zover Skyeurope = een aanrader!!
 
Bovenaan