Skigebied Kasperske Hory

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja, Kuurgast, die site had ik gevonden, maar het lijkt me al met al een klein gebied. Wel met leuke foto's op hun site (Snowhill.cz):top: Zou het toch leuk zijn om daar te skien, vroeg ik me af. Vandaar mijn vraag naar ervaringen. (niet voor mezelf hoor, mij zie je niet meer op de lange latten, haha)
 
Boya, dat hang er van af. Als je nog nooit geskied hebt, en wil je het effe proeven, dat is het wel geschikt. Anders is het te simpel en klein.
Er is wel een school, en je kunt ski's ook huren. Ook voor kinderen.
 
Inderdaad, als je nooit hebt geskied, dan kan je er wel een dag of 2 plezier hebben. Maar dan houdt het op, het is allemaal heel klein. Ik heb er eens in de omgeving gelanglaufd (eigen spoor maken) en ben toen met langlaufski's die helling afgegaan. Niet de moeite waard, allemaal. Kaspersky Hory is wel een leuke plaats, met een tweetal goede restaurants, paar hotels en een aantal vakantiewoningen. Het ligt in een leuk landschap. Beter is te gaan skien in Churanov, een paar kilometer daar vandaan.
 

kuurgast

Donateur
heb er eens in de omgeving gelanglaufd (eigen spoor maken)
Liggen sporen die 1X per week bij voldoende sneeuw onderhouden worden.Bron:penzionwaikiki.cz.
kasp.gif


Op mapy.cz zie je de blauwe lijnen van de sporen die aansluiten op andere sporen.
 
Boya, je hebt vrij dichtbij ook nog Nove Hute, stelt alleen ook niet zoveel voor, een hele flauwe afdaling. Voor beginners wel leuk en ongevaarlijk natuurlijk. Plus, wat ik al zei, Churanov/Zadov. Volgens mij is Churanov/Zadov wel de grootste in de Sumava. Tenzij je helemaal naar Zelezna Ruda wilt rijden. Dat is vanaf Kaspersky Hory naar Annin, dan Hartmanovice, dan naar Dobra Voda, dan Nova Hurka, dan het skigebied in Spicak. En daar is het behoorlijk groter en steiler.
 
Bovenaan