Senohraby in de sneeuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Donderdag 12 februari vlogen mijn moeder en ik naar Praag, 6 daagjes vakantie. Vanuit de lucht zagen we dat alles wit was. Heerlijk! Helaas viel de sneeuw in Praag tegen. We hebben gegeten en gedronken in Praag (in de Jungmannova tegenover het theater gegeten en bij verschillende vinarna's een drankje gedronken), maar zijn aan het einde van de middag naar Senohraby gegaan. Ja ja, met de nieuwe trein (Foto 3: Maminka in de nieuwe elephant-vlak)!!! Het station van Senohraby is ook helemaal klaar(zie foto 5)!!! Klunend gingen we naar huis, want ook al ligt Senohraby maar 28 kilometer onder Praag, het leek hier wel wintersport! (Foto 1 is mijn huisje, foto 2 is bovenaan onze straat).Thuis aangekomen wachtte ons een tropische verrassing. Ik ging naar de garage om het water aan te zetten en mijn moeder liep mee om wat wijn e.d. te pakken, maar toen we boven kwamen zagen we dat onze huurders i.p.v. de boilerhendel aan de boilerkraan hadden gedraaid. In die 5 minuten dat we in de garage waren had zich een compleet zwembad in de voorkamer gevormd:lmfao:. Dweilen, dweilen, dweilen (nu wel met de kraan dicht). 's Avonds bekaf thuis gebeleven...

Vrijdag eerst maar even de practische zaken (rekeningen betalen e.d.) en het electriciteitsbedrijf kwam langs, omdat er vorige keer wat problemen waren met één electragroep. Franta kwam op de koffie en toen hij weer weg wilde rijden bleek zijn auto te zijn ingesneeuwd. Wij duwen, duwen, duwen:denk:, maar hij zakte iedere keer weer naar beneden. Tot de twee mannen van het elctriciteitsbedrijf het probeerden....Na 1 duwtje reed Franta weg. Wat een watjes zijn we toch:bloos2:. Gelunched bij U Kastanku beneden in het dorp en gedineerd bij Restaurant Franz, bij het station (zie foto 4).

Zaterdag Valentijnsdag...Mijn moeder en ik hadden voor die nacht een hotelletje gereserveerd in Praag. Geen erg in Valentijnsdag gehad en verrast door het feit dat we de kamer spotgoedkoop kregen bij wijze van Valentijnsaanbieding! Wordt vervolgd...
 

Bijlagen

  • nancy en pauline febr. 2009 090.jpg
    nancy en pauline febr. 2009 090.jpg
    90,4 KB · Bekeken: 14
  • nancy en pauline febr. 2009 157.jpg
    nancy en pauline febr. 2009 157.jpg
    99,9 KB · Bekeken: 10
  • nancy en pauline febr. 2009 039.jpg
    nancy en pauline febr. 2009 039.jpg
    115,3 KB · Bekeken: 17
  • nancy en pauline febr. 2009 116.jpg
    nancy en pauline febr. 2009 116.jpg
    59,1 KB · Bekeken: 10
  • nancy en pauline febr. 2009 119.jpg
    nancy en pauline febr. 2009 119.jpg
    61 KB · Bekeken: 8
Wat een mooie plaatjes. En wat een avonturen in zo`n korte tijd.
Nu mis ik ons weekje Tsjechie nog sterker.
En wat een drama met zo`n huurder en de boilerkraan.

We wachten met smart op je vervolg.

:snotter:Ik wil ook naar Tsjechie. Hilde
 
ik ook niet ver van het station. Is het station en wij hebben vakantiehuis onder de heuvel.
Beneden is grote blauw huis en ons vakantiehuis is tegenover..
daar kom ik vaak langs, als we bijv. naar U Kastanku gaan. Ik woon/verblijf tegenover de grote gele villa. Weleens in de MUsic Bar b2 geweest? En borrel je weleens bij Franz of bij Pod Kastany?
 
De Music-Bar is voorbij Pod Kastany, rechtdoor. Was vroeger een vinnysklep. Gezellig wel om naar toe te gaan. Altijd vol. Je staat niet meteen op een dansvloer, je komt eerst in gezellig "cafégedeelte". PM me maar wanneer je weer naar Senohraby gaat!!!
 
Zaterdag en zondag in Praag

Na ingechekt te hebben drinken we een borrel en eten we duivelstoast bij café Muzeum. Via enkele stops voor de inwendige mens :lmfao:gaan we op zoek naar het nieuwe kunstwerk van David Cerny, aanbevolen door Freddy. Freddy, je zal het niet geloven, maar ik ben het theater rondom gelopen en ik heb het gewoonweg niet kunnen vinden...:bloos2: Ik moet er bij vertellen dat het donker was, koud en we enorm trek hadden in een wijntje bij het in de schaduwliggende wijnlokaal U Svate Anezky. Daar hebben we het echter bij één glaasje gehouden: De verwarming was kapot en we bevroren ter plekke:lmfao:. Maar Freddy, als het er begin maart nog hangt, ga ik wel bij daglicht zoeken, want die foto komt er!

In galop naar Italiaan Giallo Rosso in de Jakubska. Ja hoor, ook daar alleen maar Valentijndiners. Tussen alle verliefde??? stelletjes, zaten we daar toch heerlijk te eten en te drinken:cheers:(foto 1). Na het diner nog even naar de Legendabar. Lag het aan ons of aan die avond? Normaal gesproken zit daar toch een redelijk gemeleerd gezelschap, nu zat het afgeladen met tienerstelletjes...:lmfao: We vielen wat uit de toon. Buiten was het koud en het hotel aan de overkant lonkte...geen gestap vanavond:beleefd:.

De volgende ochtend waren we daar enorm blij om. Ook eens fris en fruitig de stad in! Na het ontbijt met tram 22 naar de Burcht, waar we om 10.00 uur al bij de "Zwarte Stier" (foto 2)zaten. Heerlijk gewandeld door Hradcany en Malá Strana (foto's 3,4 en 5) en via Albert weer terug naar Senohraby, waar de sneeuw steeds meer werd (foto 6)! Wordt vervolgd!
 

Bijlagen

  • Nancy en Pauline febr. 2009 056.jpg
    Nancy en Pauline febr. 2009 056.jpg
    79,4 KB · Bekeken: 4
  • Nancy en Pauline febr. 2009 053.jpg
    Nancy en Pauline febr. 2009 053.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 6
  • Nancy en Pauline febr. 2009 045.jpg
    Nancy en Pauline febr. 2009 045.jpg
    91,7 KB · Bekeken: 5
  • Nancy en Pauline febr. 2009 062.jpg
    Nancy en Pauline febr. 2009 062.jpg
    165,4 KB · Bekeken: 4
  • Nancy en Pauline febr. 2009 067.jpg
    Nancy en Pauline febr. 2009 067.jpg
    122,6 KB · Bekeken: 7
  • Nancy en Pauline febr. 2009 172.jpg
    Nancy en Pauline febr. 2009 172.jpg
    126,8 KB · Bekeken: 5
Bovenaan