Scoutinggroep op kamp: waarheen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Gevraagd: Tips voor scouts omgeving Brno

als je de stad uitrijd richting Wenen dan heb je schuin tegenover de Carefour supermarkt een kartbaan, gezien de leeftijd van de scouts mischien ook een optie
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

Hartstikke bedankt allemaal
smiley20.gif

We vertrekken 7 Juli ( als dat vrijdag is, anders 8 Juli ) vanuit Keulen/Köln met de trein naar Praag. We gaan vanuit Praag dan naar Ceske Budejovice, en dan wandelen we in het gebied van het Lipnomeer wat rond, hebben we een rustdag in Horni Plaza
giggle.gif
en donderdagmiddag gaan we naar Praag met de bus, en blijven we daar tot de zaterdag. Die zaterdag komen we terug met de trein naar NL.
 
Re: Is Tsjechië geschikt voor expeditie met scouting ?

veel plezier met jullie tocht door tsjechie.we zolgen de kranten nauwkeurig volgen hoe het jullie allemaal vergaat.
laugh.gif
laugh.gif
laugh.gif
laugh.gif
 
M

Me Myself And Moi

Guest
Scoutinggroep op zomerkamp: waarheen?

hallo allemaal
ik ben hier nieuw met een paar vragen.

ik ben nog nooit in tsjechie geweest, en weet dus ook de mooie plekjes niet.

daarom mijn vragen.
ik zal eerst vertellen met welke rede.

deze zomer willen wij met scouting een groepje van ongeveer 13 man op "expeditie" naar tsjechie (expeditie wil zeggen eigenlijk gewoon zomerkamp)
omdat ons zomerkmap vorig jaar btje in de soep is gelopen door te laat begonnen met regelen. denk ik dit keer de jongens te slim af te zijn (kben het enigste meisje) en dus nu al informatie op te gaan zoeken over waar we heen kunnen kamperen wat voor leuke dingen we kunnen gaan doen (wij houden wel van wat actie) en waar de mooiste plekjes zijn die we zeker zouden moeten bekijken als we er toch zijn.
en natuurlijk ook over scouting in tsjechie. maar kweet niet echt of er hier ook mensen zijn die op scouting zitten of er iets vanaf weten hoe dat gaat daar.

daarom is mijn grootste vraag als er mensen zijn die mij kunnen/ willen helpen met tips of andere adviezen.......
alles is welkom.

alvast bedankt !!!
groetjes eefje
 
Hallo Eefje,

Toevallig bestaat er al een topic over scouting op dit forum. Deze jongen is afgelopen jaar geweest, dus misschien kan je hem wat informatie vragen (heb 'm al een tijd niet meer op het forum gezien, dus ee n PM of mailtje sturen is wel slim denk ik).

Verder zou het handig zijn om te weten waar jullie naartoe gaan/willen in Tsjechië ?? Tsjechië is namelijk een erg groot land (1,9 x de oppervlakte van Nederland), maar belangrijker nog... Tsjechië heeft een heel gevarieerd landschap (van het merenlandschap in zuid Bohemen tot de bergen in het noorden). Wat je dus wil/kan gaan doen en bezichtigen is erg afhankelijk van waar je zit in Tsjechië.......
 
M

Me Myself And Moi

Guest
eh ja

waar ik heen wil is juist het probleem
ik gloof wel dat ze wel een keer naar praag willen.
dus lijkt mij handig om ergens daar in de buurt te zitten of in de twee weken dat we heen gaan een twee of driedaagse uitstapje.
dat we dan dus voor 2 of 3 dagen in de buurt van praag zijn.

maar ik weet helemaal niks vandaar dat ik hier informatie zoek
 
Verder is er een mooi overdekt zwembad, een internetcafé, supermarktje en genoeg restaurantjes/cafe's in Spinderluv Mlýn.
Het is ook mogelijk om een stukje verder in Vrchlabi een rondvlucht over het reuzengebergte te maken....
Er worden ook zo'n 3 keer in de week busreizen aangeboden richting Praag.....
 
heej eefje,
van welke scouting groep ben je woon nl. ook in den helder en zit ook op scouting. zelf ga ik met me ouders al jaren op vakantie naar tsjechie dus zou je eventueel ook een keer langs kunnen komen voor informatie
stuur ander maar een pb.

groetjes arjenne
 
Hoi Eefje

Mijn zoon is afgelopen zomer met de scouting groep naar Praag (2 dagen)en Brno (12 dagen) geweest en ze hebben het uitstekend naar de zin gehad. Ze hebben in praag van alles bekeken en in Brno o.a. grotten bekeken en gezwommen. De jongens en meisjes waren tussen de 16 en 20 jaar.
Als je wat meer wilt weten kun je ons mailen. Dan geef ik je vragen wel door aan mijn zoon.
 
Ik ga dit weekend bij de scouting van Liberec kijken, dus als je meer info wil, dan moet je me na het weekend maar een berichtje sturen. Je kunt overigens ook zweefvliegen in Tsjechie (wij gaan hier al jaren heen met mijn zweefclubje).

Groeten uit Brno, Paul
 
Skaut in CZ

Tja, ook bij scouting wordt CZ populair. Ik ben in 2004 in Olomouc gewest met 23 verkenners (jongens van 11-14 jaar) (+ 10 begeleiding). Ik was (en nu nog) contactpersoon tussen de tsjechen en oze groep.

Maar dat was een uitwisseling en we kregen subsidie :D

Heeft jou woonplaats geen stedenband met een plaats in CZ?

Wil je iets meer wetendan hoor ik het wel.

zie ook: http://www.vk1goesolomouc.tk en http://vk1.zwervers.com

groet

Johan
 

Bijlagen

  • In het centrum van Olomouc.jpg
    In het centrum van Olomouc.jpg
    128,8 KB · Bekeken: 7
M

Me Myself And Moi

Guest
hoi
ik zit bij JW en als ik goed gekeken heb op je cu2 zit jij bij de inka's
naast ons.
maar als ik wat wil vragen aan je
hoor je het wel

groetjes eefje
 
M

Me Myself And Moi

Guest
hallo johan
is wel tof dat je met grote groep naar het buitenland gaat.
maar ij zijn al een paar jaar geen landverkenners meer.
ik weet dat 1 van mijn begeleiding heel veel in tsjechie kwam. das ook 1 van de redenen waarom wij gaan/willen.
als ik vragen heb dan hoor je dat.
greetz
 
Paul Feitsma schreef:
Ik ga dit weekend bij de scouting van Liberec kijken, dus als je meer info wil, dan moet je me na het weekend maar een berichtje sturen. Je kunt overigens ook zweefvliegen in Tsjechie (wij gaan hier al jaren heen met mijn zweefclubje).
We hebben het scouting-gebouw even getest en het ziet eruit als een echt scouting-gebouw. Als je echter op zoek bent naar iets met een stabiele stroomtoevoer (ik lees in de krant dat daar grote behoefte aan is) dan zit je hier verkeerd. Tijdens het bereiden van 1 maaltijd is het ons gelukt om de stroom drie keer te laten uitvallen ;-) Maar verder niets te klagen.
 
Bovenaan